در رسانه | معاون فرماندار نیر:
بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان نیر سالمند هستند

نیر- معاون فرماندار شهرستان نیر گفت: براساس آمارهای ارائه شده حدود ۱۶/۸۵ درصد از جمعیت شهرستان نیر در رده سالمندان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پورجم شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن عمومی، ساماندهی سالمندان و مشارکت‌های مردمی شهرستان نیر اظهار کرد: براساس آمارهای ارائه شده حدود ۱۶/۸۵ درصد از جمعیت شهرستان نیر در رده سالمند قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه همزمان با ۹ مهر ماه روز جهانی سالمندان، جشنواره تجلیل از سالمندان و پیشکسوتان در شهرستان نیر برگزار خواهد شد، گفت: ضمن برنامه‌ریزی جهت تدارک خدمت‌رسانی مناسب به این قشر باید اقدامات مؤثری برای فرهنگ‌سازی، بهبود و ارتقای وضعیت موجود انجام دهیم.

معاون فرماندار شهرستان نیر به مناسب‌سازی اماکن عمومی در شهرستان نیر تأکید کرد و افزود: برحسب برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۱۸ مورد از منازل مددجویان بهزیستی شهرستان نیر مناسب‌سازی شده است و ۸ مورد از ادارات، نهادها و ارگان‌های شهرستانی نیز برای استفاده مطلوب از خدمات عمومی استانداردسازی شده است.

پورجم با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی برای کمک به بهزیستی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۷۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۳ هزار میلیون ریال هم به صورت غیرنقدی توسط مردم به بهزیستی شهرستان کمک شده است که صرف مددجویان بهزیستی شهرستان شده است.

بهره‌گیری از توانمندی سالمندان در امور اجرایی مورد توجه قرار گیرد

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی سالمندان برای برنامه‌ریزی در امور اجرایی و سند توسعه شهرستان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و ما می‌توانیم از تجربیات، تخصص و ایده‌های آنها حتی در راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

دستگاه‌های اجرایی نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی برای اوقات فراغت سالمندان داشته باشند تا علاوه بر انجام وظایف اجرایی و ذاتی دستگاه‌ها منجر به افزایش شور و نشاط اجتماعی و رفع افسردگی در آنها باشد.

کد خبر 65539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد