در رسانهl اورژانس اجتماعی در مرز تمرچین مستقر است

پایگاه اورژانس اجتماعی در مرز تمرچین مستقر است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین حضور داربم، گفت: یک پایگاه اورژانس اجتماعی در این مرز مستقر شده و به مشکلات مراجعان رسیدگی می کند.

پروین محمدپوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به تمرچین در رابطه با خدمات ارائه شده از سوی اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: تاکنون ۱۴ گمشده از این طریق شناسایی، ساماندهی و تحویل خانواده‌هایشان داده شده اند.

وی به توزیع بیش از ۲ هزار بروشور اطلاع رسانی بین زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین نیز اشاره کرد و افزود: در این بروشورها موارد لازم به اطلاع زائران رسیده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه روزانه به بیش از ۱۰۰ نفر در مرز تمرچین خدمات لازم ارائه می‌شود، گفت: در صورت نیاز، ویلچر و واکر نیز به زائران حائز شرایط به صورت رایگان تحویل می‌شود.

محمدپوری همچنین از ارسال اولین محموله برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و اضافه کرد: این محموله که بیشتر شامل آب معدنی است، از سوی سازمان‌های خیریه خوی به مرز تمرچین ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات در عراق است و از این طریق تاکنون شمار زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شده‌اند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراق، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد و الحسینیه بغداد به سمت کربلا را می‌پیمایند 

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

https://irna.ir/xjKwWs

کد خبر 65530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد