برگزاری کارگاه طرح همیار مادروکودک

کارگاه طرح همیار مادروکودک با حضور کارشناسان و سایر اعضای طرح برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی ،سالاروند معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی در خصوص اجرای این طرح افزود : در سالهای اخیر توجه ویژه ای به تحول روابط والدین و کودک در سراسر دنیا شده است و برنامه های مختلفی به این منظور طراحی و اجرا شده است.

مهناز سالاروند بیان کرد: این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سالهای اولیه در تحول کودک بوده و همچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی کننده دراین برنامه تلقی شده است.

وی اظهار داشت : این رابطه که به عنوان دلبستگی میان مادر و کودک تعریف می شود جامعه پذیری کودک و ورود به اجتماع و ایجاد آسیبهای اجتماعی اثرات تعیین کننده ای دارد ،هدف بیشتر این نوع برنامه ها توانمندسازی مادران و خانواده ها تعریف شده ،ودر آنها رابطه والدین کودک از مهمترین واصلی ترین مولفه ها به شمار می رود.

این مقام مسئول عنوان نمود: طرح همیار مادر کودک نیز بر مبنای تسهیل تشکیل گروههای همیاری مادران ،ایجاد شرایط دلبستگی ایمن برای جامعه مخاطب باهدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی طراحی و برنامه ریزی شده است.
معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت : این طرح،طرح راهبردی با رویکرد پیشگیرانه چندسطحی در خانواده است ودر دو مرحله بارداری ،دوم  مادران و کودکان تاقبل از سن  ۳ سالگی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: نقطه قوت این طرح به کارگیری تکنیکهای تسهیلگری برای شناسایی چالش های مختلف روابط مادر کودک دربافت خانواده با تاکید بر نقش متقابل مادر و پدر میباشد.

سالاروند عنوان کرد: طرح مذکور از سال 1399 در استان مرکزی در حال اجرامی باشد سال 1399 به تهیه موشن‌گرافی برای محتوای طرح اختصاص داشت و تعداد 38 مادر و در سال 1400 تعداد

108 مادر اجرا گردید و در سال 1401تعداد 150 مادر در شهرهای اراک ، فراهان ، ساوه و شازند توسط  4 تسهیلگردوره دیده برگزار می شود .

ایشان در خاتمه اظهار نمود: طرح در بخش آموزش و باز آموزی تسهیلگران در تاریخ 17/6/1401 آغاز شده و از اواخر شهریور ماه بخش اجرایی در سطح استان آغاز می شود وآموزش‌ها حتی الامکان به صورت گروهی برنامه‌ریزی می‌شود تا آموزش گیرندگان هم تجارب خود را به اشتراک بگذارند و هم رفتارهای خود را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند

کد خبر 65370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد