پیام معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام به  مناسبت روز جهانی پیشگیری  از خودکشی

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی پیام صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، متن پیام به شرح ذیل است:

۱۰ سپتامبر مصادف با ۱۹ شهریور به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است، این نامگذاری به طور مشترک از طرف سازمان جهانی بهداشت و مجمع بین الملی پیشگیری از خودکشی در پاسخ به مشکلات روز افزون پدیده خودکشی در سطح جهانی طرح ریزی گردیده است.

خودکشی یکی از مهمترین مشکلات سلامت عمومی است که پیامدهای گسترده اجتماعی، عاطفی و اقتصادی دارد و به عنوان اورژانس روانپزشکی و روانشناسی بالینی مطرح است، افکار آسیب به خود یا اقدام به رفتار خودکشی در تمامی سنین در هر شرایط مکانی و زمانی اتفاق می افتد که باید توسط خود فرد، سایر اعضای خانواده و دوستان و آشنایان جدی گرفته شود.

مهمترین اصل در پیشگیری از خودکشی آموزش خودمراقبتی به عموم مردم است، افکار و اقدام به خودکشی اغلب به دنبال افسردگی و یا یک بحران به وجود می آید و یکی از مولفه های اصلی در هر بحرانی موقتی و زودگذر بودن آن است.

افکار خودکشی قابل بررسی و درمان هستند و افراد می توانند با مراجعه به پزشک و روانشناس مراکز خدمات مشاوره و آموزشهای روانشناختی به منظور مدیریت افکار خودکشی استفاده نمایند.

به دلیل گستردگی عوامل موثر بر خودکشی و پیامدهای ناشی از خودکشی ، نمی توان انتظار داشت که بهزیستی به تنهایی در امر خطیر پیشگیری گام بردارد ، لذا حضور پررنگ سایر ادارات ، سازمان ها و ارگان ها در پیشبرد اهداف برنامه پیشگیری از خودکشی ضروری است.

در پایان از تمامی تلاشگران در عرصه سلامت روان تقدیر و تشکر نموده و با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی و تغییرات اقتصادی ، اجتماعی در جامعه کنونی ، این مهم را یادآور می شوم که دست اندرکاران سلامت روان جامعه ، وظیفه خطیر و حساسی را عهده دار می باشند و لازم است بیش از پیش در این حیطه گام های موثری را بردارند.

فروزان افسرده
معاون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان ایلام

کد خبر 65365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد