شهریار| برگزاری کارگاه روانشناسی 

کارگاه روانشناسی با عنوان  رابطه والد فرزندی و تاثیر مناسب همسران در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان توسط منصور قره باغی در سالن آفتاب فرهنگسرای شهر باغستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ به همت شهرداری باغستان و بهزیستی شهریار کارگاه آموزشی با عنوان رابطه والد فرزندی و تاثیر مناسب همسران در تربیت و آموزش صحیح کودکان و نوجوانان با تدریس منصور قره باغی مدیر باشگاه مدرسان روانشناسی شهرستان شهریار در سالن فرهنگسرای آفتاب شهر باغستان برگزار شد.

 داود فهیم راد رئیس بهزیستی شهرستان شهریار در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: با توجه و دقت در آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) می‌توان به نقش و جایگاه خانواده در رشد و تربیت فرزندان و مسئولیت پذیری آنان در قبال فرزندانشان پی برد.

شهریار| برگزاری کارگاه روانشناسی 

وی اظهار داشت: از مهم‌ترین دوران‌های رشد پس از تولد، کودکی، نوجوانی و جوانی معرفی شده اما کودکی بهترین و مناسب‌ترین زمان برای پایه‌گذاری تربیت و پرورش صحیح شخصیت فرزندان می‌باشد.

این مسئول در ادامه افزود:  این روزها در جامعه‌ کنونی و با بالارفتن سطح آگاهی و روانشناختی جامعه، اغلب پدر و مادرها می‌دانند که امنیت روحی و عاطفی کودک نقشی تعیین کننده در شخصیت و رشد او دارد و نقش پدر و مادر در پرورش و تربیت فرزندان نقش ویژه و پراهمیت می‌باشد که شاه‌کلید اجرای این نقش مهم وجود تفاهم و اتفاق نظر والدین است.

وی در ادامه افزود: آثار و پیامدهای اختلافات والدین بر روی فرزندان، آثار جسمی، روانی و عاطفی، به خطر افتادن زندگی آینده کودک و اختلالات شخصیتی می‌باشد که میزان تأثیرات منفی ناسازگاری والدین در کودکان و فرزندان دختر خانواده بسیار بیشتر است و کودکان و نوجوانانی که از نظر شخصیتی دچار مشکل هستند و مدام دچار تشویش، نگرانی و اضطراب می‌باشند به‌طوری که این اختلال بر زندگی آینده آنان تأثیر گذاشته که ریشه این عوامل را باید در خانواده آنان جستجو کرد.  

شهریار| برگزاری کارگاه روانشناسی 

 منصور قره باغی مدرس این کارگاه به بیان رابطه والد فرزندی و تاثیر ارتباط مناسب همسران در تربیت و آموزش صحیح کودکان و نوجوانان در خصوص قوانین حاکم بر رشد در کودکان و نوجوانان، تولد، گفتگو و مذاکره مناسب بین همسران جهت کاهش اضطراب و استرس فرزندانشان و قوانین حاکم بر جنس مونث و مذکر و شناخت خصوصیات فرزندان برای برنامه ریزی مناسب در زمینه های مختلف به بحث و بررسی پرداخت.

وی در ادامه از کودکان درخواست کرد سخنان منفی و مثبت والدین خود را بیان کنند و از این طریق والدین حاضر در کارگاه متوجه شدند که کدامیک از رفتارها و گفتارشان باعث اضطراب و نگرانی فرزندشان شده و از طرفی ممکن است باعث اختلال در خواب و و افت تحصیلی شود.

لازم به توضیح است این کارگاه آموزشی ماهی یکبار در فرهنگسرای آفتاب باغستان با تدریس منصور قره باغی برگزار شود.

کد خبر 65342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد