برپایی "غرفه نه به سیگار" در محوطه اداره بهزیستی شهرستان اردبیل

افزایش توانمندسازی و ارتقاء سطح سواد سلامت شهروندان به منظور اصلاح شیوه زندگی و کاهش رفتارهای پرخطر و کاهش خطرات مواجهه با دود سیگار و دخانیات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در حاشیه برپایی غرفه " نه به سیگار" گفت: جزو مهم‌ترین اولویتیها که در حال حاضر برای سازمان بهزیستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد است که در این زمینه نه تنها نباید از هیچ تلاشی دریغ گردد، بلکه نیاز است با ارائه راهکارهای اساسی و لازم به پیشگیری و مقابله با اعتیاد به طور ویژه پرداخته شود ومصرف سیگار می تواند دروازه ورود به حیطه مصرف مئواد اعتیاد آور باشد.

وی در ادامه افزود:  ایجاد فضای روانی- اجتماعی  شاد حاکم بر جامعه و خانواده و روابط شهروندان با همدیگر از مهمترین عوامل  پیشگیری از گرایش به اعتیاد است که می­توان با برگزاری تئاترهای خیابانی با همکاری دیگر اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری بالأخص در فضا های باز در این راستا گام های مؤثری در راستای پیشگیری از اعتیاد برداشت.

در ادامه پرویز پروین سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری گفت:  از مهمترین سیاست های سازمان بهزیستی تلاش برای ایجاد جامعه ای سالم در مقابل گرایش به اعتیاد است.

وی افزود: هر چند اقدامات پیشگیری ملموس نبوده و دیر بازده است اما موضوع مشاوره و پیشگیری به گفتمان تبدیل شده است به طور حتم اجرای این قبیل برنامه ها ‌ خروجی‌های موفقی به دنبال خواهد داشت و می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون سازد.

شایان توجه می باشد : درغرفه"نه به سیگار"  با اهدای گل و محصولات فرهنگی من جمله دفترچه یادداشت و خودکار به جوانان و نوجوانان وهمچنین هم صحبتی با آنان در راستای مشاوره و یا  در صورت نیاز ارجاع آنان به روان شناسان و مشاوران سازمان،   حرکتی در جهت تشویق جوانان بر ای عدم مصرف سیگار به عمل آمد همچین در محل پارک معلم و کافی شاپ های هم جوار این حرکت به مدت یک هفته  در جریان بود.

کد خبر 65323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد