بهزیستی ؛ خادم زائران حسینی در مرز تمرچین

امسال تمرچین پیرانشهر تنها نقطه صفر مرزی ایران اسلامی نیست . از ماهها قبل تلاش ها برقرار این شد تا این مرز گذرگاه دلدادگان اربعین حسینی باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی : پیگیری ها و تلاشهای دلسوزانه جواب داد و تمرچین به نقطه تحکیم وحدت مذاهب  بدل شد. تغییر سیمای گذرگاه تمرچین از یک مرز اقتصادی و سیاسی، به محلی فرهنگی و مذهبی با کوشش متولیان امر صورت گرفت و امروز موکب اهل سنت در جوار موکب برادران شیعه، با گشاده رویی و مهمان نوازی پذیرای زائران اربعین حسینی است. جوانان و اقشار مختلف مردم پیرانشهر همراه با دیگر افرادی که از نقاط مختلف استان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در تمرچین مستقر شده اند، حال و هوایی بی نظیر از وحدت و همدلی رقم زده است.چهره هایی سوخته در زیر نور آفتاب اما مصمم و خوشحال از خدمت به عاشقان حسینی جلوه هایی ماندگار در تمرچین خلق کرده است. در این میان شور و شوق کارکنان بهزیستی شهرستان پیرانشهر  وصف ناپذیر است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این نهاد بر اساس سیاست های تدوینی ستاد اربعین بهزیستی کشور و استان در مرز تمرچین برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی مستقر شده است گفت: در این پایگاه خدمات تخصصی بویژه برای جامعه هدف بهزیستی ارائه می شود.

بهزیستی ؛ خادم زائران حسینی در مرز تمرچین

پروین محمدپوری در حاشیه بازدید از فعالیت های پایگاه بهزیستی در مرز تمرچین در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: استقرار تیم های اورژانس اجتماعی، تیم تخصصی توانبخشی،  ساماندهی زائران‌ گمشده از طریق شماره ۱۲۳، ارایه خدمات مشاوره و مددکاری، توزیع‌ و تعمیر وسایل کمک توانبخشی نظیر ویلچر، واکر و... از جمله خدمات پیش بینی شده اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در مرز تمرچین به زائران در اربعین امسال است.

وی افزود: مجموعه بهزیستی با تمام توان به منظور ارائه خدمات تخصصی به دلدادگان اربعین حسینی پای کار است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: زائران اربعین حسینی بویژه جامعه هدف می توانند در صورت نیاز با مراجعه به پایگاه مسیر در مرز نسبت به دریافت خدمت اقدام نمایند.

وی با اشاره به حضور افراد دارای معلولیت و سالمند در پیاده روی اربعین حسینی در مرز تمرچین گفت: برای خدمات رسانی به این افراد نیز تیم های توانبخشی در مرز تمرچین مستقر و خدماتی نظیر توزیع وسایل توانبخشی، جابجایی با ویلچر و غیره به این افراد ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: به منظور آگاهی مردم از فعالیت ستاد گمشدگان و خدمات بهزیستی به زائران اطلاع رسانی با استفاده از شیوه های مختلف نظیر نصب بنر در مسیر زائران انجام گرفته است.

بهزیستی ؛ خادم زائران حسینی در مرز تمرچین

کد خبر 65304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد