در رسانه/ اماکن عمومی استان بوشهر برای معلولان مناسب‌سازی شود

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری بوشهر گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول و مرتبط باید در جهت رفع موانع و نواقص و رعایت ضوابط مناسب سازی اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهربه نقل از مهر، عزیزالله خورشیدی عصر پنج شنبه در سومین نشست کمیته تخصصی مناسب سازی استان بوشهر اظهار داشت: برای افرادی که توانایی حضور در جامعه را ندارند باید دست به دست هم دهیم تا فضای مناسبی ایجاد کنیم و در این راستا تمامی دستگاه‌های مسئول و مرتبط باید در جهت رفع موانع و نواقص و رعایت ضوابط مناسب سازی اقدام کنند.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری بوشهر افزود: در زمینه آگاه سازی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به جامعه و ایجاد حساسیت به موضوع دسترس پذیری محیط شهری می‌بایست صدا و سیما و سایر دستگاه‌های عضو ستاد مناسب سازی ایفای نقش کنند.

وی گفت: مواردی چون اصلاح عابربانک‌ها، ساختمان‌های اداری تعدادی از دستگاه‌های دولتی و اجرای دوره‌های بازآموزی مناسب سازی برای پیمانکاران و مهندسین ساختمانی از جمله مواردی است که باید اجرا شود.

برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط مناسب سازی

در ادامه مژگان آل بهبهانی دبیر این نشست و مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان بوشهر هدف از برگزاری این جلسات را بررسی و آسیب شناسی کارشناسی عدم رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در پروژه‌های ساختمانی و اماکن عمومی عنوان کرد.

وی افزود: در این جلسات چالش‌های موجود که باعث عدم تحقق اهداف ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آل بهبهانی عنوان داشت: از اقدامات در حال اجرای این کمیته تخصصی برگزاری کارگاه آموزشی ضوابط مناسب سازی در محیط شهری جهت کارشناسان فنی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بهزیستی با همکاری دفتر فنی استانداری است.

سومین نشست کمیته تخصصی مناسب سازی استان بوشهر در سال جاری به ریاست مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری و دبیری مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان در دفتر فنی استانداری و با حضور معاون عمرانی فرمانداری بوشهر و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان بازرسی،،راهداری و حمل و نقل جاده ایی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و انجمن معلولین بوشهر برگزار شد.

در این نشست مقرر شد شهرداری بوشهر در اسرع وقت نسبت به رفع موانع دسترس پذیری پایانه مسافربری شهر بوشهر اقدام کند، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای پیگیری نواقص مناسب سازی ساختمان‌های مراکز اقامتی (هتل‌ها و…) و گردشگری اقدام و از فعالیت ساختمان‌های جدید با این نوع کاربری بدون رعایت ضوابط مناسب سازی جلوگیری کند، سازمان راهداری نسبت به تشکیل کمیته بررسی و نظارت مناسب سازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی اقدام و مناسب سازی ساختمان‌های این مجتمع در اولویت کار قرار گیرد، سازمان نظام مهندسی و شهرداری نسبت به اصلاح روند تأیید نقشه‌های ساختمانی با الزام رعایت ضوابط و مقررات مناسب سازی اقدام کنند

سومین جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی استان برگزار شد

سومین جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی استان برگزار شد

سومین جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی استان برگزار شد

سومین جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی استان برگزار شد

کد خبر 65302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد