برگزاری اولین نشست تخصصی و آموزشی دفتر مدیریت ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات 

 اولین نشست تخصصی و آموزشی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات بهزیستی استان تهران با حضور سرپرست این دفتر  و کارشناسان مسئول دفتر و رابطین بهزیستی شهرستان های تابعه در سالن جلسات بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ مهرناز محمدیان سرپرست دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، تکریم ارباب رجوع و احترام به جامعه هدف  و پاسخگویی به شکایات مردم را یکی از شاخص های ارزیابی عمومی عنوان کرد و گفت: باید با سعه صدر و بردباری به مشکلات ارباب رجوع رسیدگی و تا حصول نتیجه  فرایند کار را رصد کنیم.

سرپرست دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  اظهار داشت:  ارسال به روز و به موقع  وقایع، اخبار و گزارش ها توسط رابطین  مهمترین راه پیشگیری از حوادث احتمالی است.

محمدیان در ادامه افزود:  همکاران دفاتر بازرسی باید به صورت تعاملی و هم فکری  مشکلات را بررسی و مسایل را حل کنند.

وی در خصوص فرایند پیگیری تخلفات گفت: اتفاقات و تخلفات می بایست از طریق حوزه تخصصی مکاتبه و با برگزاری کمیسیون اضطراری با حوزه متناظر در استان تهران انجام و رونوشت آن به حوزه مشارکتها، دفاتر بازرسی و حقوقی بهزیستی استان تهران  ارسال شود  تا دفاتر مذکور در اسرع وقت موارد را بررسی  و پیگیری کنند.

محمدیان در ادامه از مسئولین و رابطین بازرسی خواستار نظارت بر طرح های اجرایی توسط  واحدهای تخصصی و بررسی هزینه ها شد.

وی نظارت بر سامانه های دیده بان، سامد و سامانه بازرسی کل کشور را  از اهم موارد لازم اعلام کرد و بر ارائه پاسخگوئی شکایات در بازه زمان، نتیجه گیری و مستندات مربوطه در سامانه های مذکور را تاکید کرد.
محمدیان خواهان آگاهی و تسلط رابطین شهرستان ها  بر دستورالعمل های حوزه های تخصصی از جمله کمیسیون ماده ۲۶ را شد.

شایان ذکر است: در ادامه جلسه آموزشی کارشناسان مسئول دفتر بازرسی و عملکرد به شکایات بهزیستی استان تهران در خصوص تشریح نظام نامه نظارتی، نحوه تکمیل نظام نامه و ارائه مستندات مربوطه در راستای رتبه بندی شهرستان ها، رعایت موارد و دستورالعمل ها در بازدیدهای تخصصی، نحوه گزارش نویسی، جمع آوری مستندات و پیگیری موارد مشاهده در بازدید از طریق فرایند قانونی تا حصول نتیجه، نحوه پاسخگویی به شکایات و ارسال به موقع مکاتبات و مستندات مربوطه را مطرح کردند.  

گفتنی است: در پایان این نشست پرسش و پاسخ توسط کارشناسان دفتر مدیریت و عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات با رابطین شهرستان به منظور آگاهی بخشی افراد حاضر صورت گرفت.

کد خبر 65248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد