به عشق ارباب در خدمت میهمانان/تکاپویی برای بهتر شدن حال دل

اینجا مهران غربی ترین نقطه مرزی کشور در جوار عراق روزی آوردگاه جنگ تحمیلی بود و امروز به عنوان قدمگاه زائران اربعین شهره به شهر دلدادگی عاشقان حسینی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، اگرچه این مسیر همواره میزبان قدوم میهمانان حسینی است ولی در ایام اربعین  مهران پرشور تر از قبل مرکز رسیدن دریای عاشقانی از جای جای ایران است که خود را به مهران رسانده تا به سیل دلدادگان حسینی پیوسته و راهی سرزمین امید شوند.

با وجود اینکه اربعین امسال با گرمای هوای تابستانی شهریورماه تقارن یافته ولی پیش بینی کاهش حجم زائران برای عزیمت به عتبات عالیات بدرستی محقق نشد و از هفته قبل عزیمت عاشقانی که به دلیل همه گیری کرونا در چند سال اخیر دور از محبوبشان بودند به سمت مهران برای عزیمت به کربلا و دیدار با یار آغاز شده است.

بسیاری از مردم استان ایلام بویژه شهرستان مرزی مهران نیز این روزها بجای عزیمت به کربلا و پیوستن به خیل عاشقان حسینی و شرکت در راهپیمایی اربعین خدمت رسانی به زائران را ترجیح داده و شبانه روزی در حال فعالیت برای رفاه میهمانان حسینی هستند.

مجموعه اداره کل بهزیستی استان ایلام یکی از ارگانهاییست که از هفته گذشته با استقرار موکب و ستاد ساماندهی زائران گمشده فعالیت خود را در پایانه مرزی مهران آغاز  و مددکاران و کارکنان این دستگاه در حال خدمت رسانی هستند.

ساماندهی زائران گمشده، حمل زائران ناتوان با ویلچر، تعمیر ویلچر، توزیع وسایل کمک توانبخشی و ...خلاصه ای از خدمات شاخص بهزیستی است که توسط مددکاران و کارکنان بهزیستی بهزیستی با تن پوش جلیقه های سفید رنگ و قهوه ای رنگ مزین به آرم نارنجی رنگ بهزیستی این روزها در مرز مهران به زائران حسینی ارایه می شود.

در این موکب کارکنان بر خدمت رسانی به زائران از هم پیشی می گیرند، با وجود گرمای هوا ولی همگی به عشق آقایی که از کودکی با اون انس گرفته اند برای خدمت رسانی به میهمانانش پیشقدم می شوند.

اینجا تفکیک کار زنانه و مردانه وجود ندارد، مددکاران زن در تعمیر ویلچرها مشارکت دارند، کافیست خسته از مسیر باشی تا با تمام توان با ذکر یا حسین، مددکار بهزیستی روی ویلچر تو را تا مقصد همراهی کند.

ساماندهی گمشدگان یکی دیگر از خدمات مهم مجموعه بهزیستی در مرز مهران است، در این زمینه مددکاران فرد گمشده را تا زمان پیدا شدن خانواده در این ستاد نگه داشته و برای پیدا کردن همراهان ساعتها زیر گرمای هوا تکاپو و جستجو می کنند.

اینجا هرکسی به یک شیوه عاشقی می کند، اینجا گرمای هوا برای کارکنان بهزیستی معنایی ندارد، آنها به قول خودشان با ارباب معامله کرده و خدمت و نوکری زائران و میهمانانش را به زیارت ضریح شش گوشه او مقدم دانسته اند.

تکاپوی خدام حسینی که همچون فرشته هایی از جنس انسان در مرز مهران فعالیت دارند از کارکنان بهزیستی گرفته تا دیگر ارگان ها در  واقع تلاشی برای بهتر شدن حال درونی و قدم هایی برای رسیدن به یار با پای دل بوده که آنرا با شور و اشتیاقی وصف نشدنی انجام می دهند.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، از زمان فعالیت ستاد گمشدگان و موکب این اداره کل در مهران تاکنون بیش از ۲۱زائر گمشده ساماندهی و تحویل خانواده هایشان شده است.

"حسین نورعلیوند" بیان کرد: علاوه بر این در موکب این اداره کل تاکنون بیش از ۱۲۰ زائر از خدمات بهزیستی بهره مند که شامل حمل با ویلچر، تعمیر ویلچر و توزیع وسایل کمک توانبخشی است.

وی این خدمات را شامل ۱۰۰مورد حمل با ویلچر، ۱۰مورد تعمیر  ویلچر و اهدا وسایل توانبخشی شامل ویلچر  و عصا به تعداد ۱۰ مورد عنوان کرد.

به گفته وی، خدمت رسانی این اداره کل تا زمان حضور زائران در مرز مهران در کنار دیگر دستگاه ها ادامه دارد.

گزارش از: آزاده خرم

کد خبر 65143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد