گروه های هنری افراد دارای معلولیت آماده رقابت در جشنواره تئاترمی شوند 

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از تمرین ۵۲ گروه هنری افراد دارای معلولیت  جهت آمادگی  حضور در مرحله بازبینی جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت طلوع به میزبانی استان زنجان  خبرداد و گفت :شرکت این افراد در کارهای هنری و فرهنگی باعث ایجاد انگیزه و رشد خلاقیت فکری و هنری می شود ومعلولین با اجرای هنرهای نمایشی و تئاتر، استعداد و توانمندی خود را به جامعه نشان می دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقامحمدی در بازدید از محل تمرین گروه های تئاتر شرکت کننده در جشنواره منطقه ای طلوع  گفت: جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت مناطق طلوع در پنج بخش "صحنه ای"، "خیابانی و محیطی، شورایی"، "کودک و نوجوان"، "مسابقه نمایشنامه نویسی" و "کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی" برگزار می شود و گروههای نمایشی توانایی خود را به رخ جامعه می کشند.
وی با بیان اینکه  پس از مرحله بازخوانی ۵۲  نمایشنامه  توسط هیئت داوران پذیرفته شده اند، افزود: ۱۵ اثر در مرحله بازبینی که در مهرماه  برگزار می شود به مرحله نهایی راه پیدا  خواهند کرد.  

آقا محمدی با اشاره به  توجه داوران جشنواره به نوع معلولیت گروه های نمایشی خاطر نشان کرد : در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول(همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.
وی  زمان  پایان بازبینی را ۳۰ مهر اعلام نمود و یادآور شد :۱۷ اثر از استان زنجان  ،۱۶ اثر از استان آذربایجان غربی  ، ۷ اثر از آذربایجان شرقی،   ۶ اثر از اردبیل و ۶ اثر از استان  قزوین  به مرحله بازبینی راه یافته اند

کد خبر 65132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد