سومین نشست هم اندیشی منطقه ای معاونین پیشگیری بهزیستی و دبیران ستاد مبارزه مواد مخدر استان ها برگزار شد

نشست هم اندیشی منطقه ای معاونین پیشگیری بهزیستی و دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر استان های قم، قزوین، مرکزی، سمنان، تهران، البرز در ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امر بین الملل، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: وفاق و همدلی در بین دستگاه ها به ویژه در حوزه پیشگیری و امور فرهنگی که دروازه ورود به هرگونه آسیب به خصوص اعتیاد در کشور است برای ما دارای اهمیت است و تلاش می کنیم بودجه لازم را برای برنامه های موثر و اثر بخش فرهنگی و پیشگیرانه قرار دهیم.

وی با اشاره به هماهنگی به وجود آمده در میان سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداری ها برای اقدامات آگاه سازانه و پیشگیرانه در حوزه اعتیاد و مواد مخدر گفت: با اراده ای که در سازمان بهزیستی و مسئولان شوراهای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان های کشور بر اساس وظایف قانونی انها وجود دارد امیدواریم در مسیر توسعه و پیشرفت و کمک به برنامه های پیشگیرانه حرکت خواهیم کرد.

محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر نیز در این جلسه با اشاره بر اینکه پیشگیری در اولویت کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد گفت: صورت مسئله پیشگیری در این جلسه مهم به عنوان یک اولویت استراتژیک است و به دنبال ایجاد فهم مشترک در میان متخصصان حوزه اعتیاد کشور هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه کار پیشگیری، بسیار عمیق است و از طرح های عملگرایانه و موثر در این حوزه حمایت می شود، گفت: باید از آگاه سازی گذر کنیم و برای ایجاد باورمندی در بین فرزندان این کشور تلاش کنیم.

فرهاد اقطار سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص برگزاری این گونه جلسات گفت:  در راستای بروز رسانی و افزایش ضریب نفوذ برنامه های پیشگیری در کل کشور مجموعه نشست های تخصصی منطقه ای با حضور معاونین پیشگیری بهزیستی و دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ها برگزار شده و در هر منطقه میزان اثربخشی برنامه ها به صورت استانی بررسی و برنامه های هر استان بر اساس آمایش سرزمینی و شرایط بومی استخراج شد تا به زودی برای هر استان یک برش خاص در حوزه پیشگیری داشته باشیم.

کد خبر 64802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =