بازدید هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی از دستاوردهای سازمان بهزیستی کشور

هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی ضمن دیدار با «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاونین و مدیران ستادی از مرکز مریم مقدس و شیرخوارگاه شبیر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی ضمن دیدار با «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز مریم مقدس و شیرخوارگاه شبیر بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار «احسان جعفری» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در خصوص ماموریت ها و وظایف سازمان بهزیستی کشور توضیح داد و افزود: این تعامل تجربیات موفق سازمان بهزیستی کشور را در حوزه های توانبخشی، توانمندسازی، اجتماعی و پیشگیری منتقل می کند.

وی با اشاره به بازدید هیئت آفریقایی از مرکز سالمندان مریم مقدس و شیرخوارگاه شبیر در تهران به همت وزارت امور خارجه، امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی همواره آمادگی لازم در راستای تعامل و بهره گیری از تجربیات موفق دیگر کشورها را دارد.

«محمد نصیری» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در تبیین و تشریح اقدامات حوزه مربوطه، عنوان کرد: سازمان بهزیستی کشور براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، کودکانی که در حال مخاطره هستند و سرپرستی ندارند را تحت پوشش خود دارد که شیرخوارگاه شبیر یکی از ۶۵۰ مرکز نگهداری کودکان در ایران است.

نصیری: ۳۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی در کشور/ سالانه یکهزار و ۵۰۰ کودک قابل واگذاری است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۳۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی در کشور، اذعان کرد: این در حالی که سالانه یکهزار و ۵۰۰ کودک قابل واگذاری است. 

وی با بیان اینکه در حوزه کودک، اصلی‌ترین برنامه سازمان بهزیستی کشور حمایت و بازگردادن کودک به خانواده است، گفت: در صورتی که امکان بازگرداندن وجود نداشته باشد، خانواده جایگزین انتخاب می‌شود و اگر کودک شرایط بازگشت به خانه و یا خانواده جایگزین نداشته باشد، وارد شیرخوارگاه و مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان می‌شوند.

نصیری، حمایت از بانوان سرپرست خانوار را یکی دیگر از اقدامات حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: تاکنون ۲۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که امورات مسکن، اشتغال و ... راهبری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را مرکزی بی‌بدیل در دنیا معرفی کرد و گفت: اورژانس اجتماعی مداخله سیار را در حوزه کودک‌آزاری، خشونت خانگی، معلول‌آزاری، همسرآزاری و ... انجام می‌دهد به عبارتی اورژانس اجتماعی برای بیماری اجتماعی که مخل ساختار خانواده است با محوریت حفظ کیان خانواده درنظر گرفته شده است.

عباسی: خط مشاور ۱۴۸۰ رایگان در کل کشور پوشش‌دهی دارد

در ادامه «فاطمه عباسی» رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به معرفی حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی اعتیاد، پیشگیری از معلولیت‌ها، مشاوره و روانشناختی، خط مشاور ۱۴۸۰، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سامان رصد آسیب پرداخت.

بختیارخلج: احیاء شبکه مشاورین زنان و خانواده را در دولت سیزدهم

«نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در این دیدار با بیان اینکه وزارت متبوعه در ارائه خدمات خود با ۷۰ درصد جامعه در ارتباط است، عنوان کرد: شبکه مشاورین زنان و خانواده را در دولت سیزدهم احیاء کردیم که بر سیاست‌گذاری، نظارت، راهبری و مطالبه‌گری تاکید داشته باشند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حوزه اشتغال جامعه هدف گسترده‌ای تحت پوشش هستند، یادآور شد: درخصوص زیست‌بوم اشتغال، تجارب موفق کارآفرینی و امکان ایجاد مشاغل خانگی ظرفیت‌های ارزشمندی برای تبادل تجربیات با هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی داریم.

قادری: تاکید بر نقش ویژه‌ جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء سطح زندگی جامعه 

در پایان این دیدار «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کشور ایران حامی محرومین و مستضعفین است و نقش ویژه‌ای در ارتقاء سطح زندگی افراد جامعه دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و کمک‌رسانی از آحاد مظلوم جهان آمادگی لازم دارد

یادآوری می‌شود، «میکاته کو ملولکه» مدیرکل دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای ناتوانی، «رولانی کومالو» مدیر روابط بین‌الملل، «کاساندرا نیاتی» معاون مدیر در امور توانمندسازی زنان، «اولتمن فوری» معاون مدیر در توسعه امور جوانان و «گیل موتلونگ» دستیار مدیر در حقوق افراد دارای ناتوانی از اعضاء هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی بودند که به ایران سفر کردند.

کد خبر 64644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد