اعطای فرزندخواندگی دختران بالای ۷ سال به دختران مجرد/ مسیر پذیرش کودکان بیمار باز است

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اولویت نخست بهزیستی برای واگذاری کودکان به عنوان «فرزندخوانده» با خانواده‌های بدون فرزند است، گفت: زنان مجرد در اولویت دوم پذیرش فرزندخواندگی هستند که می‌توانند نگهداری فرزندانِ دختر فاقد سرپرست موثر تحت پوشش بهزیستی را برعهده گیرند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «سعید بابایی» مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، درخصوص زنان مجرد متقاضی فرزندخوانده، بیان کرد: زنان مجرد اولویت دوم فرزندخواندگی هستند که می‌توانند نگهداری فرزندانِ دختر فاقد سرپرست موثر تحت پوشش سازمان بهزیستی را بر عهده بگیرند. البته با توجه به این که اولویت نخست بهزیستی با خانواده‌های بدون فرزند است، معمولا کودکان دختر با سن بالای ۷ سال، تحت سرپرستی بانوان مجرد قرار می‌گیرند. مسیر پذیرش کودکان نیازمند پیگیری درمان در کلیه سنین نیز برای این بانوان گشوده است و در طول سال‌های اخیر چندین مورد از پذیرش این کودکان در استان‌های مختلف ثبت شده است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بعد از ثبت درخواست، سازمان بهزیستی وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آمادگی متقاضیان را برای سرپرستی از کودکان تحت پوشش را بررسی خواهد کرد، گفت: در این بررسی، شرایط سنی، تحصیلی، درآمد، سلامت جسمی و روانی و تناسب کودک موردتقاضا با خانواده‌ها ارزیابی خواهد شد و بهزیستی نظر خود را جهت صدور حکم به دادگاه اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان فرزندپذیری بسیار بالا است، گفت: برای سرعت در تحویل کودک، متقاضیان می‌توانند کودک با سن بالای پنج سال یا کودکان دارای معلولیت یا نیازمند پیگیری درمان را نیز بپذیرند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در تحویل کودک همواره اولویت با زوجین فاقد فرزند است، یادآور شد:  کودک تحویلی باید از نظر شرایط سنی با متقاضیان تناسب داشته باشد. به طور مثال متقاضیان ۳۰ الی ۴۴ ساله می‌توانند متقاضی کودکان کمتر از پنج سال باشند مگر اینکه متقاضی کودک دارای معلولیت یا نیازمند پیگیری درمان باشند.

کد خبر 64605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =