شهر قدس| برگزاری جلسه آموزشی توجیهی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان

جلسه آموزشی توجیهی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ با حضور مرجان فیاض مقدم مسئول پیشگیری، علی جعفری مدیر موسسه همراهان مسیر زندگی‌مجری طرح پیشگیری از تنبلی چشم و کارشناسان این برنامه در سالن جلسات بهزیستی شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی استان تهران؛ حمزه صالحی رئیس بهزیستی شهرستان قدس، ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند به همه زحمتکشان دولت مردمی افزود؛ تنبلی چشم نقص اکتسابی در دید چشم است که در اثر اختلال بینایی در دوران کودکی اتفاق می افتد.   بروز این بیماری باعث اختلالات بینایی در کودک می شود که باید به آن رسیدگی کنیم تا از آسیب پیشگیری شود.

در این جلسه به آموزش و بازآموزی اصول و شیوه های اجرای برنامه به مربیان جدید متقاضی همکاری طرح  سنجش با تابلو چارت پرداخته شد و ابزارهای لازم در اختیار آنها قرار گرفت و پس از آموزش از افراد شرکت کننده آزمون گرفته شد و افرادی که  شرایط همکاری را داشتند برای شرکت در طرح مذکور برگزیده شدند.

در شهرستان قدس تاکنون ۱۷ پایگاه غربالگری بینایی در  مهدهای کودک، مهد قرآنی و پایگاه های مساجد تأسیس شده است و مجری این طرح  موسسه همراهان مسیر زندگی با هدف پیشگیری از اختلالات بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می باشد.

علی جعفری ضمن بیان اهمیت اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها افزود: با توجه به اینکه تنبلی چشم به ظاهر قابل تشخیص نیست و تنها از طریق غربالگری قابل تشخیص است، در غیر اینصورت ممکن است کودک از یک یا دو چشم دچار مشکل بینایی گردد، کودکان مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شده و به منظور ارزیابی تخصصی به صورت رایگان به اپتومتریست های طرف قرارداد ارجاع می شوند.

در پایان در خصوص راهکارهای افزایش پوشش برنامه از طریق آگاهسازی عمومی و روش های خلاقانه و تبلیغات اجرای طرح گفتگو شد.

کد خبر 64443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد