🔶🔷 افتتاح ۱۸۳ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در هفته دولت

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: هر یک از این واحدهای مسکونی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته، که از این مبلغ ۲۰۰میلیون به صورت بلاعوض به خانواده های دومعلول شهری و ۱۵۰ میلیون به خانواده های دومعلول روستایی و ۵۰ میلیون خانواده های عادی پرداخت شده و مابقی هم از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده شده است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه تعهد ما در سال جاری ۴۲۰ واحد مسکونی بوده است، گفت:  هر یک از این واحدهای مسکونی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده اند که از این مبلغ ۲۰۰میلیون به صورت بلاعوض به خانواده های دومعلول شهری و ۱۵۰ میلیون به خانواده های دومعلول روستایی و ۵۰ میلیون خانواده های عادی پرداخت شده و مابقی هم از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده شده است.
 عمودی زاده گفت: چنانچه مددجویان ما مسکن مناسب در اختیار نداشته باشند، همین امر سبب کاهش استقلال، افزایش وابستگی به خانواده و موجب آسیب جدی به سلامت روحی، روانی و جسمی آنان خواهد شد.

 مدیر کل بهزیستی لرستان در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع مناسب سازی مسکن برای افراد دارای معلولیت تصریح کرد، با توجه به تعداد افراد دارای معلولیت در کشور و به لحاظ شرایط زندگی ماشینی و حوادث ناشی از آن، توجه مبرم به امر مناسب سازی مسکن به ویژه برای افراد دارای معلولیت بسیار ضروری و قابل اهمیت است.

عمودی زاده در ادامه تصریح کرد:  از سال گذشته تاکنون ۲۶ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است که با تحویل این ۱۸۳  واحد به مددجویان، در جمع ۴۸۰ واحد در استان تحویل و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی ارستان با بیان اینکه یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال عملیات های کوتاه مدت و زود بازده است گفت: تعهد اشتغال بهزیستی لرستان در سال جاری ۲۸۰۰ شغل است که تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک ها ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و اختصاص مبلغ ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ می باشد و پرداخت تسهیلات به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۵۱۷ نفر در سامانه رصد وزارت رفاه ثبت شده است.  
عمودی زاده در ادامه گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار بایستی ضمن ریشه‌یابی مسئله، فرصت‌های شغلی جدیدی را تعریف و به جامعه معرفی کرد.  ترکیب جمعیت جوان کشور و آمار بالای متقاضیان کار، ضرورت پرداختن بیشتر به این مسئله را از ابعاد مختلف ایجاب می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان همچنین با اشاره به پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۹۵۰ نفر گفت: کمک هزینه ازدواج از سال ۹۷ تا کنون بدلیل نبود اعتبار پرداخت نشده است و امسال با پیگیری های لازم مبلغ ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون به ۹۵۰ زوج پرداخت خواهد شد.

کد خبر 64428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد