در رسانه | معلولان بوشهری از حمایت کانون وکلا برخوردار می شوند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طی یک سال گذشته ۳۱۸ مورد مشاوره و حمایت قضائی از مددجویان و معلولان زیر پوشش در خصوص دریافت وکیل معاضدتی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا محمودی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۶۰ مورد جلسه در محل شعبه‌های دادگاه خانواده برای حمایت از جامعه هدف کارشناسان حقوقی این معاونت به نمایندگی اداره کل حضور داشته اند و به نفع فرزندان شبه خانواده رأی گرفته مورد حمایت قضائی قرار گرفته اند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر افزود: حدود ۲۰۰ مورد مشاوره حقوقی به جامعه هدف بهزیستی توسط کارشناسان حقوقی این معاونت به صورت روزانه و حضوری در محل دفتر حقوقی صورت گرفته که این مشاوره‌ها نیز به صورت کاملاً رایگان است.

وی عنوان کرد: ۳۰ نفر از مددجویان با دریافت معرفی نامه از این اداره کل و ادارات شهرستانی در سطح استان، از خدمات حقوقی رایگان بهره مند شده اند و همچنین ۱۰ مورد نیز از مددجویان استان‌های دیگر پذیرش داشته ایم و از مددجویان بوشهر به استان‌های دیگر جهت حمایت قضائی معرفی شده‌اند.

محمودی افزود: همچنین پیگیری ساماندهی ۱۸ مورد سرپناه و مسکن برای مددجویان دشتستان از جمله اقدامات حقوقی این معاونت می‌باشد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: حمایت‌های حقوقی غالباً در زمینه‌های کیفری، ثبتی، خانوادگی، اختلافات مالی راهنمایی و مشاوره مددجویان و معلولان زیر پوشش بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی در قبال آتیه فرزندان زیر پوشش این اداره کل خود را مسئول می‌داند گفت: با حضور در جلسات امور حسبی فرزند خواندگی نسب قیم بررسی صلاحیت متقاضیان را در جهت تأمین مالی و بیمه فرزندان سازمان ارزیابی می‌کنیم.

محمودی عنوان داشت: سازمان بهزیستی با عنایت به متن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، با انعقاد دو تفاهم نامه جداگانه با مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و همچنین کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به منظور حمایت‌های قضائی رایگان از جامعه هدف بهزیستی گام مهمی در این زمینه برداشته است.

کد خبر 64401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد