ارائه خدمات رایگان مراکز مشاوره روان شناختی و ژنتیک در قزوین به مناسبت هفته دولت

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوره ژنتیک در کاهش معلولیت‌ها، گفت: همزمان با هفته دولت خدمات مراکز مشاوره روان شناختی و ژنتیک در مرکز بهزیستی نواب به صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: مشاوره ژنتیک نقش موثری در پیشگیری و کاهش معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی بر عهده دارد و در سایر موارد ممکن است ناشی از یک حادثه و موارد غیر از ژنتیک باشد.

وی یکی از سیاست‌های بهزیستی استان را پیشگیری دانست افزود: در این حوزه خدمات قابل توجهی از طرح غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیکی، غربالگری بینایی و گفتار درمانی در راستای کاهش معلولیت‌ها انجام می‌گیرد.

دهباشی پور با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در استان افزود: افتتاح دو طرح مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان و همچنین افتتاح سه طرح گروه همیاری زنان سرپرست خانوار در قزوین و تاکستان ، افتتاح مرکز روان شبانه روزی آرامش در مجتمع ۷۲ از جمله طرح‌های قابل افتتاح این اداره کل است.

این مسوول تصریح کرد: به همین مناسبت برگزاری کارگروه مرتبط با حمایت از کودکان کار با حضور اعضا آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مصوبه هیات وزیران ، بازدید مسوولان استانی از مرکز شبانه روزی سالمندان مرکز پدر بزرگها ، برگزاری مسابقه ورزشی فرزندان شبانه روزی با کودکان کار در مجتمع ۷۲ تن از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

وی اضافه کرد: بازدید از کمپ نوید ارمغان، بازدید از مرکز توانمندسازی مردان، مرکز مشاوره و سامانه تصمیم، بازدید از منزل مددجویان حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در این هفته در دستور کار قرار دارد.

۲۴ هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

کد خبر 64397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد