دررسانه | ۷۰۰ ساختمان در استان بوشهر از نظر مناسب‌سازی ارزیابی شد

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر گفت: ۷۰۰ ساختمان در استان بوشهر مورد ارزیابی مناسب سازی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر؛مژگان آل بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در طرح ارزیابی شاخص مناسب سازی جشنواره شهید رجایی در خرداد ماه و تیرماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۴ دستگاه اجرایی استان با حدود ۷۰۰ ساختمان برای کسب این امتیاز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر افزود: در این طرح به دلیل اهمیت بحث مناسب سازی محیط در ایجاد استقلال فردی وحضور پررنگ افراد دارای معلولیت در جامعه و توانمندسازی توان خواهان تیم‌های ارزیاب چهار مؤلفه شاخص مناسب سازی دستگاه‌های اجرایی در خصوص ورودی‌های ساختمان‌ها، آسانسورها سطح‌های شیب دار و فضاهای بهداشتی را به جهت قابل دسترس بودن بر طبق ضوابط و مقررات مناسب سازی برای استفاده کلیه افراد به ویژه افراد دارای کم توانی و جانبازان و سالمندان را بررسی کردند.

وی گفت: پس از اتمام فرایند ارزیابی نتایج در سامانه تسما سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ثبت شده است تا در ارزیابی کلی دستگاه‌های اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی لحاظ شود.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر عنوان کرد: تکرار و تداوم این طرح در چند سال گذشته و همچنین اختصاص امتیاز قابل توجهی به شاخص مناسب سازی باعث این شده است که شاهد تغییر رویه ساختمان سازی و اصلاح ساختمان‌های اداری به جهت دسترسی مناسب برای همه افراد در سطح استان باشیم.

وی افزود: اگرچه که در بحث مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی نیاز به توجه و همراهی ویژه مسئولین و مدیران دستگاه‌های استان هست تا بتوان در یک بازه زمانی کوتاه مدت، اماکن دولتی و عمومی را مناسب سازی کرد تا شاهد حضور فعال همه اقشار جامعه در سطح اجتماع باشیم.

دررسانه | ۷۰۰ ساختمان در استان بوشهر از نظر مناسب‌سازی ارزیابی شد

دررسانه | ۷۰۰ ساختمان در استان بوشهر از نظر مناسب‌سازی ارزیابی شد

کد خبر 64257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد