در رسانه | ارزیابی ساختمان ۵۴ دستگاه اجرایی استان بوشهر

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر گفت: ۵۴ دستگاه اجرایی استان با حدود ۷۰۰ ساختمان برای کسب این امتیاز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از ایسنا، مژگان آل بهبهانی مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر گفت:  در طرح ارزیابی شاخص مناسب سازی جشنواره شهید رجائی در خرداد ماه و تیرماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۴  دستگاه اجرایی استان با حدود ۷۰۰ ساختمان برای کسب این امتیاز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد:در این طرح به دلیل اهمیت بحث مناسب سازی محیط در ایجاد استقلال فردی وحضورپررنگ افراد دارای معلولیت در جامعه و توانمندسازی توانخواهان تیم های ارزیاب ۴ مولفه شاخص مناسب سازی دستگاه های اجرایی درخصوص ورودی های ساختمان ها ،آسانسورها سطح های شیب دار و فضاهای بهداشتی را به جهت قابل دسترس بودن بر طبق ضوابط و مقررات مناسب سازی برای استفاده کلیه افراد به ویژه افراد دارای کم توانی و جانبازان و سالمندان را بررسی کردند.

این مسئول افزود: پس از اتمام فرایند ارزیابی نتایج در سامانه تسما سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ثبت شده است تا در ارزیابی کلی دستگاه های اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی لحاظ شود.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر عنوان کرد: تکرار و تداوم این طرح در چند سال گذشته و همچنین اختصاص امتیاز قابل توجهی به شاخص مناسب سازی باعث این شده است که شاهد تغییر رویه ساختمان سازی و اصلاح ساختمان های اداری به جهت دسترسی مناسب برای همه افراد در سطح استان باشیم.

آل بهبهانی افزود: اگرچه که در بحث مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی نیاز به توجه و همراهی ویژه مسئولین و مدیران دستگاه های استان هست تا بتوان در یک بازه زمانی کوتاه مدت، اماکن دولتی و عمومی را مناسب سازی کرد تا شاهد حضور فعال همه اقشار جامعه در سطح اجتماع باشیم.

کد خبر 64256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد