در رسانه| پیگیری وضعیت مددجویان پس از مرخصی جزو اولویت های بهزیستی است

تبریز-ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: پیگیری وضعیت مددجویانی که از مجموعه های این اداره کل ترخیص می‌شوند، جزو اولویت های اصلی است.

مهتاب منصوری روز شنبه در نشست کمیته آسیب های اجتماعی استان، با بیان اینکه توانمندسازی مانع بازگشت مجدد مددجویان به مراکز آسیب می شود، افزود: اشتغال پایدار و تامین مسکن از مولفه های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی است و این دو اصل جزو اهداف بهزیستی آذربایجان شرقی بوده و تلاش برای فراهم ساختن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه، پرداخت جبران کارایی و ارایه تسهیلات بدون کارمزد به کارفرمایان و تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان در دستور کار قرار گرفته است.
وی اهمیت برگزاری منظم جلسات کمیته آسیب و تاثیر گزارشات مددکاری و روانشناسی در تصمیمات اتخاذ شده در خصوص خدمت گیرندگان مراکز آسیب و اورژانس های اجتماعی را متذکر شد و اظهار داشت: در این راستا کارشناسان شهرستانها باید نسبت به معضلات ایجاد شده و دوباره کاری در خصوص ترخیص مددجویان بدسرپرست بر اساس مجوزهای قضایی و پذیرش مجدد آنان در مراکز اشاره شده، دقت بیشتری داشته باشند.
منصوری بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل ها، بخشنامه ها و مصوبات اخیر تاکید و اضافه کرد: تمامی فرآیندهای پذیرش و ترخیص خدمت گیرندگان در مراکز، کار گروهی و تیمی را می طلبد و انطباق با دستورالعمل های جاری و بخشنامه ها در این خصوص الزامی است.
وی مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را 120 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد 80 هزار و 905 نفر از خدمات مستمری ماهانه برخوردار بوده و بقیه نیز از خدمات غیرمستمر و موردی بهروه مند می شوند.
منصوری آموزش های مختلف مهارتی و زندگی را از جمله برنامه های اولویت دار بهزیستی آذربایجان شرقی در جهت توانمندسازی برشمرد و با اشاره به اینکه هم اکنون این برنامه ها در مراکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی اجرا می شود، گفت: در حال حاضر تعداد 23 مرکز روزانه نگهداری معلولان ذهنی و تعداد 13 مرکز نگهداری روزانه معلولان جسمی در استان فعالیت دارند.

کد خبر 64245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد