در رسانه| ارائه تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: هدف ما توانمند سازی زنان و کاهش آسیب‌های اجتماعی است تا پشتیان خانواده خود باشند و شاهد کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

فرگل صحاف در آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی زنان در مرکز مثبت زندگی گفت: مرکز مثبت زندگی تیم‌قوی داشته و مشاوران همکاری خوبی با یکدیگر دارند که توانمندی‌ همکاران مرکز مثبت زندگی را نشان می‌دهد؛ بنابراین این جلسات باید ادامه‌ی دار باشند.
وی ادامه داد: زنان توانمندی‌های بالایی دارند چراکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهد و فشار روی زنان بیشتر است و انتظار بیشتری از آنها می‌رود.
وی افزود: اغلب دغدغه زنان به دلیل مشکلات داخل منزل استارائه تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی که امیدواریم بتوانیم باتوجه نوع هر فرد و شرایط زندگی او تصمیمات درستی بگیریم.
صحاف گفت: طرح مشارکت اجتماعی زنان یک برنامه از هزاران برنامه اداره کل بهزیستی استان است و برای مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر در نظر گرفته شده است که تسهیلگران ما خبره بوده و کاربلد هستند.
وی یادآور شد: هدف ما توانمندسازی زنان است که صرفا به مستمری که تعلق می‌گیرد، پایبند نباشید و به دنبال ایجاد شغل بروید چراکه رشد فردی، اجتماعی و سلامت خانواده شما برای ما مهم است.
وی اضافه کرد: این مراکز نوپا هستند و 62 مرکز داریم و مرکز مثبت زندگی از مراکز برتر ما است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید به آموخته‌های خود جامه عمل بپوشانید، گفت: بهزیستی تسهیلات اشتغالزایی به زنان می‌دهد که بسته به مهارت مربوطه، مقدار آن متفاوت است و اگر بخواهید که شغل ایجاد کنید، باید همت کنید که این یک سرمایه‌گذاری است و سبب توانمندی‌های پایدار شما می‌شود همچنین مراکز توانمندی‌سازی و کاریابی شغلی برای افراد معلول نیز داریم که از افراد معلول حمایت می‌کنند.
سپیده نورمحمد زاده، تسهیل‌گر طرح مشارکت اجتماعی زنان مرکز مثبت زندگی نیز در این جلسه گفت: طرح مشارکت اجتماعی زنان از اوایل هفته بهزیستی آغاز شد که ما در مرکز مثبت زندگی با 20 نفر شروع کردیم و مشکلات اجتماعی و آسیب‌های محلات تابعه را بررسی کردیم.
وی ادامه داد: گروه پویایی داشتیم، مشکلات بررسی شد و سه پروژه بیکاری به‌ویژه بیکاری بانوان، افزایش آمار اعتیاد، کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار اطلاق موضوعات هدف ما بودند و اقدامات مهمی نیز در این زمینه انجام شد و همه نیازمند پیشگیری هستند.
گفتنی است؛ در این جلسات اصول و شرایط کار گروهی، آشنایی با مشکلات خاص اجتماعی در محیط‌های نوجوانان، شناسایی و طبقه بندی مشکلات گروهی، اولویت بندی مسائل و مشکلات نوجوانان، تحلیل و ریشه یابی مسائل آنها، بررسی راهکارها، موانع.چالش‌های مشارکت، شیوه‌های برنامه‌ریزی گروهی، حمایت یابی و حمایت گری از سرفصل‌های طرح مشارکت اجتماعی زنان بودند.

کد خبر 64239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد