برگزاری کارگاه آموزشی حقوق کودک و مداخلات بهنگام

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از برگزاری کارگاه آموزشی حقوق کودک و مداخلات بهنگام ویژه کارشناسان بهزیستی و کارکنان خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کارگاه آموزشی حقوق کودک و مداخلات بهنگام ویژه کارشناسان بهزیستی و کارکنان خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، رئیس شعبه اول دادگاه اطفال، کارشناسان دادگستری، مسئولین خانه های نگهداری شبانه روزی، مربیان وکارشناسان امور آسیب دیدگان شهرستان اردبیل در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی استان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که تغییر رویکرد سازمان باید از پایه های زیرین آغاز شود تا بتوان فرد را از ابتدا اجتماعی تربیت و تحویل جامعه داد گفت: مداخلاتی که از طریق دست اندرکاران پرتلاش بهزیستی در شرایط و موقعیت هاتی مختلف صورت می گیرد غالباً از طریق شخصیت حقیقی و حقوق شهروندی امکان تحقق یافته و به منصه ظهور می رسند.

رضایی با بیان این مطلب که رسیدگی به حقوق عامه کودکان و نوجوانان از اصلی ترین دغدغه ها و رویکردهای اجتماع محورانه سازمان می باشد تصریح کرد: ازجمله خدماتی که سازمان در قبال فرزندان تحت حمایت خود عهده دار می باشد اغلب در صدد رفع نیازها و توانمند سازی این عزیزان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و با تمام توان برای دستیابی به حفظ عزت و کسب استقلال فرزندان اهتمام می ورزد.

مدیر کل بهزیستی استان در بخش دیگر از سخنان خود پیرامون کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: در بحث حمایت از کودکان کار و خیابانی بهتر است نگاه و رویکرد مان از جنبه جرم انگارانه به سمت ساماندهی فرد، خانواده و جامعه تغییر یابد.

وی اضافه کرد: بعد از پذیرش کودکان نسبت به ساماندهی و پیگیری امورات آن بصورت تخصصی و مداخله ای اقدام می شود تا با انجام مداخلات بهنگاام، مشاوره های تخصصی با کودک و خانواده وی از حضور کودک در خیابان کاسته و به سمت کسب استقلال سوق داده می شود.

رضایی ادامه داد: با توجه به مطالبه گری سازمان در قبال حقوق افراد عامه بالاخص کودکان و نوجوانان آسیب دیده اغلب توام با مشارکت سایر دستگاهها و نهادهای حمایتی بوده و در کنار اینها همکاری و همراهی خانواده فرد یا کودک نیز بعنوان زمینه ساز کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

وی خاطر نشان کرد: همراهی دستگاههای حمایتی بالاخص استانداری، دستگاه قضایی و شرکای اجتماعی از بهزیستی بدون همراهی و حمایت نهاد ها عملاً مطالبات در حوزه کودکان و نوجوانان با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه باقلاچی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل هم ضمن اشاره به اهمیت موضوع حمایت از کودکان و نوجوانان اظهار داشت: میهن اسلامی ما به لحاظ غنای تمدن، فرهنگ و تاریخ کهن خود وبر طبق آموزه ها و فرامین دینی  همواره بر تکریم، ارج نهادن به حقوق کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و در نهایت به سالخوردگان تاکید و سفارش های بسیاری کرده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل اصلی ترین راهبرد کنونی در انسجام بخشی به نهاد خانواده ها و اجتماع را توجه به کودک از ابتدای انعقاد نطفه تا مرحله تکامل و رسیدن به نقطه ایده آل عنوان کرد و گفت: بهتر است برای تحقق جامعه ای سالم و عاری از هرگونه آسیب، تربیت و آموزش و پرورش صحیح نسلهای سالم و موفق تلاشی مضاعف داشته باشیم.

وی از آمادگی استانداری اردبیل به منظور انجام همکاری مشترک و تسهیل شرایط و بهبود سطح کیفی خدمات خبر داد وگفت: امیدواریم با همکاری های بین بخشی، استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاهها وآموزش وتوانمند سازی خانواده ها بتوانیم سطح کیفی خدمات را ارتقاء بخشیم.

کد خبر 64215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد