در رسانه | برگزاری جشنواره خدمت‌رسانی به سالمندان در اردبیل

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: بزودی جشنواره خدمت‌رسانی به سالمندان در این استان برگزار می‌شود.

رضوان باقلاچی گفت: در شرایطی که جمعیت کشور و استان اردبیل به‌سمت پیری و سالمندی در حال حرکت است چاره‌اندیشی مناسب برای خدمت‌رسانی به سالمندان ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل می گوید: از نهم شهریور به‌ مدت یک ماه تا نهم مهر که به‌ عنوان روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است، باید جشنواره خدمت‌رسانی به سالمندان را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی،  خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار کنیم.

به گفته او، در این جشنواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، ‌ هنری و رفاهی برای سالمندان با هدف افزایش نشاط آنها برگزار خواهد شد که کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها باید برنامه‌ریزی درست و هدفمندی را در این حوزه داشته باشند.

باقلاچی گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت ایران ۲.۵ درصد بود و این رقم اکنون به یک درصد رسیده است و استان اردبیل از نظر نرخ رشد جمعیت جایگاه بیستم کشوری را دارد که به هیچ‌وجه مطلوب نیست.

او جایگاه استان از نظر نرخ ولادت را ۱۹ و از نظر فوت نیز رتبه هفتم کشوری دانست و می گوید: استان اردبیل در نرخ ازدواج رتبه سوم و در طلاق هم در جایگاه ۱۲ کشور را دارد.

به گفته باقلاچی، کاهش جمعیت و افزایش سالمندی، نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی را به‌وجود آورده و شایسته است با راهکارهای مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداری‌ها در مسیر خدمت‌رسانی بیشتر به این جمعیت ارزشمند گام بردارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل می گوید: مهم‌ترین خواسته و مطالبه سالمندان تکریم و احترام است و در کنار توسعه مراکز نگهداری روزانه و شبانه سالمندان، سرکشی به این افراد باتجربه می‌تواند موجب تأثیرگذاری بیشتر سالمندان و روحیه‌بخشی به آنها شود.

کد خبر 64119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد