در رسانه | جشنواره‌ خدمت‌رسانی به سالمندان در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در یک ماه منتهی به نهم مهر به‌عنوان روز جهانی سالمندان، جشنواره‌ی خدمت‌رسانی به سالمندان در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضوان باقلاچی پیش‌ازظهر امروز در شورای سامان‌دهی سالمندان استان اردبیل اظهار کرد: جمعیت کشور و استان اردبیل به‌سمت پیری و سالمندی در حال حرکت است که در این راستا اندیشیدن تدابیری مناسب برای خدمت‌رسانی به سالمندان ضروری است.

وی افزود: از نهم شهریور به‌مدت یک ماه تا نهم مهر که به‌عنوان روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده است، باید جشنواره خدمت‌رسانی به سالمندان را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: در این جشنواره برنامه‌های متنوع فرهنگی، ‌ هنری و رفاهی برای سالمندان با هدف افزایش نشاط آن‌ها برگزار خواهد شد که کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها باید برنامه‌ریزی درست و هدفمندی را در این حوزه داشته باشند.

اجرای سند ملی سالمندان مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد

باقلاچی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در عملیاتی کردن طرح سند ملی سالمندان ورود پیدا کنند و در کنار کارگروه‌های تخصصی، شایسته است با نگاه حمایتی به این حوزه، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مناسبی را شاهد باشیم.

وی گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت ما ۲/۵ درصد بوده و در حال حاضر این رقم به یک درصد رسیده است؛ از نظر نرخ رشد جمعیت، استان اردبیل جایگاه بیستم کشوری را دارد که به هیچ‌وجه وضعیت موجود مطلوب نیست.

جایگاه سوم استان اردبیل در نرخ ازدواج کشور

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: از نظر نرخ ولادت جایگاه استان اردبیل نوزدهم کشور و از نظر فوت نیز جایگاه استان هفتم است؛ همچنین استان اردبیل در نرخ ازدواج سوم و در طلاق هم در جایگاه دوازدهم کشور قرار دارد.

باقلاچی بیان کرد: کاهش جمعیت و افزایش سالمندی، نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی را به‌وجود آورده و شایسته است با راهکارهای مناسب همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها در مسیر خدمت‌رسانی بیش‌تر به این جمعیت ارزشمند گام بردارند.

وی گفت: مهم‌ترین خواسته و مطالبه سالمندان تکریم و احترام است و در کنار توسعه مراکز نگهداری روزانه و شبانه سالمندان، سرکشی به این افراد باتجربه می‌تواند موجب تأثیرگذاری بیش‌تر سالمندان و روحیه‌بخشی به آن‌ها شود.

کد خبر 64118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد