قروه | تشکیل دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معلولین

دومین جلسه شورای ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معلولین با حضور فرماندار شهرستان قروه ، شهردار ، رئیس اداره بهزیستی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری قروه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، در این جلسه ابتدا سیروس ملاویسی ؛ رئیس بهزیستی قروه ضمن تشریح دستور کار جلسه اظهار کرد : شهر بدون مانع به شهری اطلاق می‌گردد که همه فضاها و محیط‌های شهری ، خدمات و امکانات موجود ، اماکن با کاربری عمومی اعم از ساختمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله مراکز اداری ، آموزشی ، درمانی ، تفریحی ، فرهنگی ، گردشگری ، اقامتی ، رستوران ها ، فروشگاه‌ها ، مراکز تجاری ، ترمینال ها ، وسایل و ایستگاه های حمل و نقل عمومی ، بانک‌ها و هر آنچه که در شهر وجود دارد و قابل استفاده و بهره‌برداری عموم جامعه است ؛ به گونه‌ای مناسب‌سازی گردند تا افراد دارای ناتوانی جسمی - حرکتی قادر باشند آزادانه ، به ‌طور مستقل و بدون خطر و یا بدون نیاز به کمک دیگران در محیط پیرامون خود تردد نموده و از خدمات و امکانات موجود به صورت برابر بهره‌مند گردند .

قروه | تشکیل دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معلولین

وی افزود : به‌ منظور وحدت رویه در اجرای پروژه پایلوت شهر بدون مانع اقدامات ذیل ضروری می باشد :

۱.تشکیل دبیرخانه پایلوت شهر بدون مانع ترجیحاً در شهرداری یا فرمانداری و یا شورای اسلامی شهر 

۲. تدوین برنامه عملیاتی و زمان‌بندی نظر سنجی مردمی به میزان حداقل ٣ درصد جمعیت ساکن در شهر

 ۳.تشکیل جلسات فوق‌العاده و مستمر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان با دستور کار مشخص و هدفمند جهت برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرایی نمودن فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با مناسب‌سازی محیط، معابر و اماکن با کاربری عمومی

۴.اطلاع‌رسانی عمومی به‌ منظور جلب مشارکت ، همکاری مردم و مسئولین محلی از طریق تبیین موضوع در جلسه شورای اداری

 ۵.نصب تابلو یا بیلبرد در سطح شهر 

همچنین خلیل فعله گری ؛ فرماندار قروه گفت : مطالعات کافی در زمینه مناسب سازی انجام شده و مشکلات اساسی احصاء گردیده است .

وی ادامه داد : با تأکید بر مناسب سازی شهری ، از دستگاە های متولی امر و اعضاء ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان درخواست می گردد تا با همکاری و همراهی ویژه ، مشکلات اساسی شهر را تسهیل نمایند .

فعله گری افزود : همچنین مشکلات ادارات به آنها اعلام و سپس تاحصول نتیجه پیگیری های لازم انجام شود تا مسائل و موانع مناسب سازی ادارات نیز رفع گردد .

در پایان جلسه نیز هر یک از اعضاء ، نظرات خود را در خصوص مسائل مطروحه بیان نمودند و موارد ذیل بعنوان مصوبات جلسه به تأیید حاضرین رسید :

١. مقرر گردید فرمانداری قروه جهت اعضاء کمیته شهر بدون مانع ، نسبت به صدور ابلاغ اقدام نماید .

٢. مقرر گردید فرمانداری قروه بعنوان دبیرخانه شهر بدون مانع ، جلسات را برگزار نموده و پیگیری های لازم را نیز انجام دهد .

٣. مقرر گردید شهرداری یک نفر را به عنوان کارشناس مناسب سازی انتخاب و به دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معرفی نماید؛ همچنین کارشناس مناسب سازی شهرداری در تمام جلسات کارگروه تخصصی و ستاد مناسب سازی شرکت نماید .
 
٤. مقررگردید شهرداری های شهرهای قروه ، سریش آباد ، دزج و دلبران ، صادق حسین زاده ؛ نماینده معلولین شهرستان قروه را به عنوان نماینده معلولین و مشاور آن شهرداری ها انتخاب نموده و شهرداری ها نیز ملزم به همکاری با وی گردند .

٥. مقررگردید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آگاهسازی و فرهنگ سازی مناسب سازی شهر بدون مانع تولید محتوا نماید .

٦. مقررگردید شهرداری تمام نقشه های ترسیمی با کاربری عمومی را جهت بازبینی به دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی ارسال نماید .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 64051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد