دیدار و نشست مشترک مدیرکل بهزیستی گیلان با رئیس پارک علم و فناوری گیلان

صبح روز سی و یکم مردادماه سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی کیلان به اتفاق هیئت همراه با حضور در اداره پارک علم و فناوری گیلان با دکتر علی باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان دیدار و در راستای تحقق شعار سال " تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین مبنی بر استفاده از ظرفیت های موسسات و شرکت های دانش بنیان در جهت اشتغال و توانمندی جامعه هدف با یکدیگر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان در ابتدای این دیدار به تشریح و بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد و وظایف سازمانی  و اقدامات  انجام شده در سازمان بهزیستی پرداخت و ضمن اشاره به توانمندی تعداد قابل توجهی از مددجویان بهزیستی خواستار نگاه ویژه مسئولین به ویژه پارک علم و فناوری به آنان شد و گفت: در سازمان بهزیستی مددجویانی تحت پوشش هستند که از استعدادهای قابل توجهی برخوردار هستند اما به علت دارا بودن شرایط خاص از موقعیت های شغلی دور هستند که با پیگیری و مهیا کردن بستر لازم می توان از توانایی های این افراد در جای مناسب استفاده کرد.

خدمت بین دانا در ادامه افزود: بسیاری از توانخواهان بهزیستی با حمایت این سازمان مدارج عالی دانشگاهی را اخذ کرده اند و امروز وقت آن است تا با ایجاد شرایط مناسب، زمینه را برای اشتغال آنان فراهم کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از مددجویان بهزیستی علاوه بر دارا بودن استعداد و توانایی، طرح های قابل توجهی برای اشتغالزایی دارند و اگر این تعامل با پارک علم وفناوری صورت پذیرد مطمئنا می توان از حضور این افراد در زمینه های علمی و فنی بهره بیشتری برد.

مدیرکل بهزیستی گیلان حمایت از دستاوردهای مددجویان را از نکات مهم در جهت ایجاد اشتغال دانست و گفت: بسیاری از مددجویان بهزیستی با توجه به توانایی هایی های فردی اقدام به تولید محصولات و صنایع دستی می کنند اما گاها برای عرضه محصولات با مشکل مواجه هستند که می توان با استفاده از فروشگاه های اینترنتی ، مارکتینگ ها و شرکت های تحت نظارت پارک علم و فناوری محصولات را در معرض فروش گذاشت.

 در ادامه این نشست هرکدام از معاونین بهزیستی گیلان نیازها و دغدغه های حوزه تخصصی خود درخصوص همکاری و تعامل هرچه بیشتر در جهت رفع نیازهای مددجویان و جامعه هدف بهزیستی را بیان کردند و خواستار همکاری دو طرفه هرچه بیشتر با این دستگاه شدند.

همچنین رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز ضمن استقبال از ایده های مددجویان بهزیستی و ایجاد موقعیت شغلی برای آنان اظهار داشت: باعث مسرت وخرسندی است که بتوانیم برای مددجویان بهزیستی اقدام موثری انجام دهیم زیرا وظیفه اصلی این نهاد تبدیل کردن ایده و خلاقیت ها به ایجاد موقعیت کارآفرینی و تولید است.

دکتر باستی در ادامه افزود: نیازهای مجموعه بهزیستی با توجه به تعداد بالای موسسات و شرکت های تحت نظارت در استفاده از ظرفیت های پارک علم و فناوری بصورت جمعی وموردی در استان و کشور پاسخ داده خواهد شد و با توجه به عرضه نیاز فناورانه و شرایط خاص مددجویان تحصیلکرده می توان از پتانسیل دورکاری و کار درخانه نیز برای فعالیت بشتر و بهینه بهره مند شد.

وی در پایان از برگزاری کلاس آموزشی و توانمند سازی برای مددجویانی که علاقه و استعداد در ایجاد کارآفرینی و کسب و کار را دارند خبر داد و گفت: از بهزیستی استان تقاضامندیم اسامی مددجویانی را که متقاضی حضور در کلاس های آموزشی هستند را به این دستگاه اعلام کنند تا با استفاده از برخی پلتفرم ها، نحوه فروش محصولات و سایر موارد کارآفرینی و ایجاد کسب و کار به این افراد توسط مدرسین مجرب آموزش داده شود.

کد خبر 64050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد