برگزاری جلسه شورای ساماندهی سالمندان

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از برگزاری اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان در سال جاری با حضور اعضای کمیته ساماندهی سالمندان در استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، جلسه شورای ساماندهی سالمندان با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل بهزیستی استان  و جمعی از اعضای کمیته ساماندهی شورای سالمندان دستگاههای اجرایی استان با بررسی گزارش اقدامات انجام گرفته در خصوص سالمندان در محل استانداری اردبیل برگزار گردید.

در این نشست حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که بر اساس برآوردها و تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۵۰ شاهد افزایش نرخ جمعیت سالمندی در سطح کشور را شاهد خواهیم بود گفت: با توجه به کاهش نرخ جمعیت و به تبع آن افزایش جمعیت سالمندی حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی استان جمعیت استان را بیش از یک میلیون  و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۱۲ هزار  نفر را افراد بالای ۶۰  سال در سطح استان تشکیل می دهند که بر طبق میانگین جمعیتی، پیر ترین شهرستان مربوط به خلخال، کوثر و نیر و جوان ترین آن هم شهرستان پارس آباد می باشد.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود به تعداد مراکز شبانه روزی و روزانه در سطح استان اشاره کرد وگفت: تعداد ۴ مرکز به صورت شبانه روزی، ۳ مرکز روزانه به صورت روزانه، یک مرکز به صورت ویزیت در منزل و ۴ خانه حمایتی سالمندان با ظرفیت اسمی ۴۷۰ نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند هستند.

وی رعایت تقویم حضور زمانی در جلسات، تدوین مصوبات با ارزش و دارای ضمانت اجرایی بالا، ترسیم نقشه راه پیشبرد اهداف و سیاستهای ابلاغی،  پیگیری  مصوبات، الزام فرمانداران به پرداختن بر موضوعات مرتبط با مقوله سالمندی در سطح شهرستانها، برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسات مستمر و منظم را از جمله انتظاراتی عنوان کرد که لازم است دستگاههای مرتبط با پدیده سالمندی نسبت به این موارد حساسیت و توجه کافی داشته باشند.

در ادامه باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل هم با اشاره به اینکه سفارش اکید دین اسلام همواره بر تکریم سالخوردگان و بزرگان بر طبق آیات، روایات، احادیث پایه ریزی شده است تصریح کرد: همه ما موظف به تکریم، احترام گذاری و انتقال این ارزشها به نسل های بعد از خود هستیم و در پیشگاه حضرت احدیت مسئول و پاسخگو خواهیم بود.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از احصاء نیازها، مشکلات احتمالی، هدف گذاری های اصولی در ارائه خدمات مطلوب به سالمندان و سایر موارد در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم با احصاء نیازها و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به ساماندهی سالمندان بتوان گامهای خوبی در جهت بهبود وضعیت و ارتقاء سطح کیفیت خدمات و توانمند سازی سالمندان  برداشت.

باقلاچی همچنین از برگزاری جشنواره های خدمت رسانی به سالمندان با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی در سطح استان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف افزایش روحیه تلاش، امید افزایی، ارتقاء سطح نشاط اجتماعی و انتقال ارزشها به نسل های جدید برگزار می شود و دستگاه های اجرایی با توجه به ظرفیت ها و منابع خود خدمات قابل قبول و در شان سالمندان ارائه می نمایند.

گفتنی است در این نشست هریک از اعضای کمیته شورای ساماندهی سالمندان به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون ارتقاء سطح کیفی خدمات پرداختند که به برخی ار نظرات و پیشنهادات مطروحه پاسخ های مناسبی ارائه شد.

کد خبر 64031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد