زن در «الگوی سوم زن» محور خانواده و اجتماع است

همایش مشاوران بانوان بهزیستی سراسر کشور با حضور معاون راهبردی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده و مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در همایش مشاوران بانوان بهزیستی سراسر کشور با اشاره به اینکه طرح «الگوی سوم زن» منطبق با اندیشه‌های بلند انقلاب اسلامی است، گفت: بیش از یک دهه الگویی با عنوان «الگوی سوم زن» از سوی مقام معظم رهبری تعریف شده است و اشاره به زنی دارد که هم در مقام همسری و هم در عرصه‌های اجتماعی مستقیم و غیرمستقیم ایفا نقش می‌کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه «الگوی سوم زن» نه شرقی و نه غربی است، عنوان کرد: زن محور خانواده و اجتماع است و نظام والای ما جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل است و با این محوریت در راستای سیاست‌های نظام از جمله تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ایفای نقش می‌کند.

وی بر برنامه‌ریزی با محوریت زنان خانه‌دار تاکید کرد و گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاورین زنان و امور خانواده ادارات کل زیرمجموعه منصوب شدند و در استانها مقرر شد مشاوران زنان عضو کمیته هماهنگی شوند و کارگروه تخصصی زنان و خانواده مصوب شد تا ذیل این کمیته فعالیت کنند. 

بختیارخلج در پایان جایگاه زنان و خانواده در وزارت رفاه را بر محور سیاست‌گذار، ناظر، راهبر و مطالبه‌گر برشمرد.

در ادامه «فاطمه عباسی» مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با تاکید بر تدوین برنامه مبتنی بر شواهد و واقعیت‌ها، عنوان کرد: دفتر مشاور امور بانوان سازمان‌ بهزیستی کشور ساختار و بودجه ندارد؛ لذا در بحث ساختار با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر بانوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رایزنی‌هایی صورت گرفته است تا نسبت به اصلاح آن اقداماتی صورت گیرد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان از تبیین راهبردها و سیاست‌ها و ابلاغ به استانها خبر داد و در پایان یادآور شد: این مهم در اختیار استانها قرار گرفته است تا با بومی‌سازی اجرایی شود.

کد خبر 63912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =