دشتی | مناسب سازی در روستاها از مهمترین حقوق انسانی و اجتماعی معلولان ساکن در آن مناطق است

نشست مشورتی و هم اندیشی رئیس ادراه بهزیستی با بخشدار و دهیاران بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر این نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی با حضور مراد زارع رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتی، محمد طلائیان بخشدار ودهیاران بخش شنبه و طسوج در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی، اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد.

 در ابتدای این نشست مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت همه دستگاهها استفاده شود و این امر در مناطق روستایی نیازمند همیاری و هماهنگی دهیاران و برنامه ریزی منسجم می باشد.

رئیس اداره بهزیستی دشتی افزود: آگاه‌سازی خانواده‌ها و توانمندسازی افراد در جامعه از مهمترین راه‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و باید در این زمینه آموزش خانواده و آموزش‌های اجتماع محور ارائه گردد.

زارع بر لزوم همکاری و همراهی دهیاران و روئسا و اعضا شوراهای روستاها در اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه و ارتقا کمی و کیفی خدمات جهت جامعه هدف تاکید کرد.

 زارع بیان کرد: لحاظ شدن موضوع مناسب سازی در روستاها از مهمترین حقوق انسانی و اجتماعی معلولان ساکن این مناطق است و در طرح های عمرانی و ساخت و سازها می بایست پیوست مناسب رعایت و پایان کار طرح های عمرانی منوط به اجرای استاندارد مناسب سازی باشد و از دهیاران خواست با کارشناسان و تسهیل گران اداره بهزیستی همکاری های لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست بخشدار نیز قول مساعد در خصوص کمک به رفع چالش های موجود داد و همراهی دهیاران را برای بهبود کیفیت خدمات اجتماعی خواست.

محمد طلائیان بخشدار بر فضا سازی مناسب در معابر و اماکن عمومی روستایی و محل تردد معلولان تأکید کرد و از دهیاران خواست در زمان احداث پروژه های عمرانی نسبت به ایجاد راههای دسترسی مناسب و استاندارد برای معلولان اقدام نمایند و با کارشناسان اداره بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند .

کد خبر 63880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد