آمل׀ سنجش بینایی 500کودک 3تا 6 سال در شهرستان آمل

کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل از سنجش بینایی و ارزیابی تقریبا 500 کودک 3 تا 6 سال شهرستان آمل در 5 ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان آمل، اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه در سالجاری 500 کودک غربالگری بینایی شدند، گفت: برنامه غربالگری هر ساله با هماهنگی بین بخشی سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت  انجام می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با اشاره به اینکه تعدادی از افراد جامعه هدف در سنین پیش دبستانی هستند و آموزش و پرورش ارجاع به مراکز را در این سنین انجام می دهد، افزود: گروه دیگر از کودکانی که سطح سلامت آنها توسط شبکه بهداشت کنترل می شود از طریق این مراکز فراخوانده می شوند.

وی با بیان اینکه سن ۶-۳ سال بازه ی طلایی برای تشخیص تنبلی چشم است، تصریح کرد: گاهی با بستن چشم این مشکل حل خواهد شد و لذا والدین برای ارزیابی این بازه طلایی فرصت را از دست ندهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با بیان اینکه برنامه سلامت محورغربالگری درسه سطح مربی، اپتومتریست و پزشک متخصص در نظر گرفته شده، عنوان کرد: کودکانی که در مرحله نخست، سالم تشخیص داده شوند کارت سلامت دریافت می کنند و کودکان مشکوک به اختلالات بینایی به سطح دوم مداخلات به اپتومتریست ارجاع داده خواهند شد.

کد خبر 63862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد