خانه های امن پناه گاهی محکم و مطمئن برای زنان و دختران آسیب دیده

محمود علی گو مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست تخصصی مسئولان فنی خانه های امن سراسر کشور که در شهر اردبیل و در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیل برگزار شد ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در زمینه مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی بر لزوم تداوم همکاری های بین بخشی دستگاه های یاری رسان و هم افزایی در ارتقائ سطح کیفی خدمات تاکید کرد.

 مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور خانه های امن را ملجاء و پناهگاهی مطمئن برای پناه گیری افراد در معرض آسیب، بخصوص زنان و دخترانی دانست که دچار مشکلاتی شده و ازاین باب،  برای آنها گشایش و چاره جویی اتفاق می افتد.

 علی گو مسئولان فنی خانه های امن را شرکای اجتماعی صدیق، وظیفه شناس و پایبند به اصول اخلاقی یاد کرد و گفت: یقیناً رویارویی با  افراد در معرض آسیب بویژه زنان ودختران آسیب دیده برای مددکاران، مشاوران و روانشناسان مسلزم درایت، سعه صدر، تبحر و مدیریت های خلاقلانه هست که این امکان برای این عزیزان بایستی تقویت و توسعه داشته باشد.

وی انجام  مداخلات مرتبط با فرزندان از طریق ساختارهای قضایی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب از دستگاه قضایی انتظار می رود در موضوعات مربوط به طلاق، پیگیری از طریق خانه های امن و مراکز مداخله در بحران، دست سازمان بهزیستی را بیش از پیش گرفته و حمایت های لازم و به موقع را با این سازمان انجام دهند.

 این مسئول ادامه داد: استفاده از نظرات تخصصی و حرفه ای مددکاران در مطالبه گری حقوق افراد آسیب دیده و اهمیت بخشی به نظرات و ایده های خلاقانه مشاوران و مددکاران از سوی مراجع قضایی می تواند این سازمان را در پیشبرد اهداف، برنامه ها، سیاستهای تعیین شده یاری رساند.

 وی در بحث مربوط به اورژانس ا جتماعی و ارائه خدمات موثر به افراد جامعه تصریح کرد: خدماتی که از طریق اورژانس اجتماعی ارائه می شوند اغلب با مداخلات اولیه شروع شده و با سازش و بازگشت فرد آسیب دیده به آغوش خانواده بدون مراجعه و حضور در مراجع قضایی خاتمه می یابد که این خدمات در سایه مداخلاتی انجام می شود که مددکاران و مشاوران زبده و متخصص مدیریت آن را با جان و دل در مجموعه بهزیستی به عهده گرفته اند.

 علی گو در بخش دیگر از سخنان خود از تصویت لایحه صیانت از حقوق زنان و دختران آسیب دیده تا پایان سالجاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد وگفت:  امیدواریم با تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته، این شرایط در سریع ترین زمان ممکن ازطریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از زنان ودختران آسیب دیده صورت بگیرد.

کد خبر 63856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد