شناسایی علل آسیب‌های اجتماعی برای کاهش جرایم ضروری است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی با معلول ها سر و کار دارد در حالی که برای از بین بردن خاستگاه‌های جرایم و آسیب‌ها که از وظایف و کارکردهای مهم فرهنگ و ساختارهای فرهنگی است، شناسایی علت‌ها لازم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز سه‌شنبه در مسئولان حوزه‌های قضایی استان اظهار کرد: خشونت، طلاق، سرقت و اعتیاد چهار موضوع اولویت‌دار دستگاه قضایی استان اردبیل در ماموریت پیشگیری سال جدید خواهد بود.

وی با خطیر دانستن ماموریت پیشگیری، پایبندی به اصول و رعایت قوانین و مقررات به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم را وظیفه آحاد جامعه دانست و بر پیشگیری‌های فرهنگی به عنوان راهکاری اولویت‌دار تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری اردبیل نقش سازمان‌ها و متولیان فرهنگی را در این خصوص خاطر نشان کرد و افزود: مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه ناشی از کمبودها در حوزه‌های فرهنگی است که به همین منظور باید از شیوه‌های جدید و خلاقانه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به آمارهایی که در حوزه نزاع، خشونت و سایر معضلات اجتماعی منتشر شده اما روش‌ها و برنامه‌های اجرا شده توانایی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را ندارند و بنابراین امری لازم و ضروری است که بازنگری‌های اساسی در حوزه‌های مختلف مبنای کار قرار گرفته و دستگاه‌های فرهنگی بسترسازی مناسبی برای اجرای برنامه‌های خلاقانه در این حوزه داشته باشند.

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای اخیر در حوزه پیشگیری، خشونت، طلاق، سرقت و اعتیاد را به عنوان چهار موضوع اولویت‌دار دستگاه قضایی استان در ماموریت پیشگیری سال جدید عنوان کرد.

کد خبر 63827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد