مناسب سازی محیط، چقدر جدی گرفته می شود؟

با رفت و آمدهای روزانه و حتی نگاه به تصاویر ارسالی و ده ها مورد از آن که هر یک از ما به نوعی در معابر عمومی، با آن مواجه هستیم، احساس می شود مناسب سازی محیط شهری، زیاد جدی گرفته نمی شود .

بنابه گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، با رفت و آمدهای روزانه و حتی نگاه به تصاویر ارسالی و ده ها مورد از آن که هر یک از ما به نوعی در معابر عمومی، با آن مواجه هستیم، احساس می شود مناسب سازی محیط شهری، زیاد جدی گرفته نمی شود و لازم است با احساس مسئولیت بیشتر و ارایه برنامه هوشمند و هدفمند، دسترسی ایمن بر خدمات را برای افراد دارای محدودیت حرکتی و سالمندان عزیز بطور جدی پیگیری و اجرایی کرد.

معابر عمومی، پارک ها، سرویس های بهداشتی، وسایل حمل و نقل عمومی، عابر بانک ها و مراکز خدماتی، اداری و .... در اولویت برنامه های مناسب سازی فضای شهری، بیش از همه نیازمند گام های موثر و عملی است.

رویکرد و نگاهی جدید، تحولی مثبت را در دستیابی به شهری مطلوب و متناسب برای افراد دارای معلولیت فراهم می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بارها در نشست های مختلف اظهار داشته است که مناسب سازی فضای شهری مطالبه عمومی است و این امر با جلسات تشریفاتی حل نمی شود. افراد دارای معلولیت نیازی به ترحم ندارند، بلکه رفع مشکلات این قشر نیازمند توجه مسئولان همه دستگاه ها است.

با این اوصاف انتظار می رود تا دست اندرکاران امر، فراتر از یک نگاه اداری، به میدان بیایند و برای بهبود وضعیت در حوزه مناسب سازی با شناسایی، بهسازی و اصلاح فضاها و معابر شهری و اداری، اقدام جدی و عاجل نمایند.
 
مهمتر اینکه با تغییر ساختار جمعیتی و افزایش روند سالخوردگی و چالش های پیش رویی که در آینده نزدیک در ایران و بیش از همه در آذربایجان شرقی  و تبریز، با آن دست به گریبان خواهیم بود، لازم است در این فرصت اندک باقیمانده، ضمن بازخوانی ضوابط و مقررات محیط و جدی گرفتن مناسب سازی، با سر و سامان دادن اقدامات و ایجاد دسترسی عمومی، شهری بسازیم برای همه؛ با حداقل موانع و مشکلات .

 ما که همچنان امیدواریم .
 

کد خبر 63799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد