سقز| نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت برتر کشور

به مناسبت بزرگداشت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ، نشست هم اندیشی با حضور سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت برتر کشور در سقز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، مدیر عامل مؤسسه خیریه کوثر سقز به انتخاب سمن برتر کشور در حوزه سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت و بر اساس چک لیست ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این نشست حضور داشت .

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع ، معاون بهداشت وزارت متبوع ، مشاور وزیر در اموراجتماعی ، رئیس کارگروه خیرین و مشارکت‌های مردمی ، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت ، سرپرست مرکز مشارکت‏های مردمی ، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی کشور ، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین آموزش ، قائم ‌مقام اجرایی معاون بهداشت وزیر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس بهزیستی سقز از دیگر اعضاء حاضر در این نشست بودند .

سقز| نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت برتر کشور

در این جلسه در خصوص مباحثی از جمله : مباحث پژوهشی ، معافیت مالیاتی سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت ، کمک های نقدی و غیرنقدی جهت ساخت مراکز درمانی ، رفع موانع و تسهیل گری وزارت بهداشت و قانون گذاری جهت ورود خیرین به حوزه سلامت بحث و تبادل نظر گردید .

خالد بهرامی ؛ مدیر عامل مؤسسه خیریه کوثر سقز طی سخنرانی خود ضمن تبریک روز تشکلها به بیان مشکلات شهرستان در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت : یکی از برنامه های مهم که لازم است هر چه سریعتر در خصوص آن اقدام گردد ؛ پروژه راه اندازی مرکز شیمی درمانی در سقز است .

وی در خصوص مشکلات بیماران کلیوی بیاناتی ارائه نمود و افزود : از جمله نیازهای شهرستان ، تهیه دستگاه دیالیز و راه اندازی مرکز سنگ شکنی جهت رفاه حال بیماران سقزی است .

بهرامی در ادامه ، اهمیت راه اندازی مرکز دندانپزشکی با امکانات بیهوشی برای بیماران اتیسم و معلولین ذهنی را نیز یادآور شد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داد .

در خاتمه مصوب گردید که موارد مطرح شده ، در کارگروه تخصصی بررسی و در اسرع وقت نتیجه اقدامات به نهادهای ذیربط اعلام گردد . 

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 63752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد