بندرعباس |برگزاری کمیته مناسب سازی اماکن و معابر شهری

در راستای تسهیل دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت به اماکن و مبلمان شهری، کمیته مناسب سازی اماکن و معابر شهری در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با هدف تبادل نظر و ارائه راهکارهایی در خصوص اجرای مناسب امور مربوط به مناسب سازی ، کمیته مناسب سازی اماکن و مبلمان شهری به ریاست محمد مرودی  فرماندار و به میزبانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس در محل سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان و نیز با شرکت جمعی از اعضا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد .

در ابتدا صفورا دریا پیمای هرمزی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس  در خصوص همراهی و تعامل  اعضای کارگروه و استفاده از نظرات کارشناسی افراد دارای معلولیت ، در زمینه مناسب سازی اماکن و مبلمان  شهری به نکاتی اشاره نمود.

فرماندار شهرستان بندرعباس نیز ضمن جمع بندی مطالب این نشست اظهار داشت: مناسب سازی اماکن و مبلمان شهری ایجاد فضایی بدون مانع و با هدف تسهیل در  دسترسی آسان افراد دارای معلولیت از جمله  حقوق  شهروندی است که همه مسولین در  ایجاد  بستر و فراهم نمودن  زیرساخت های لازم و هموار کردن مسیر تردد برای این عزیزان مسئول و پاسخگو هستند .

عموم مردم به ویژه افراد دارای معلولیت حق برخورداری و استفاده از امکانات و اماکن عمومی پیرامون خود را دارند و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای احقاق حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت با عنایت به الزامات  قانونی و اخلاقی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند. 

تشکیل کارگروهی متشکل از  جامعه هدف و  صاحب نظر به منظور استفاده از نقطه نظرات افراد دارای معلولیت  و ارائه مشاوره به  متخصصین مناسب سازی مبلمان شهری و اماکن عمومی ، برگزاری نشست‌ها و جلسات ستاد مناسب سازی در  ادارات و دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه به منظور پیگیری مصوبات کمیته مناسب سازی و تعامل هرچه بیشتر اعضا  با یکدیگر ، بازدید از ساختمان های در حال احداث و نظارت بر پایان کار ساختمان ها  به منظور رعایت استانداردهای مناسب سازی در ساخت و سازهای شهری ، از جمله مهمترین مصوبات مطرح شده در این  کمیته بود.

کد خبر 63742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد