در رسانه׀ رهاورد سفر استانی رئیس‌جمهور؛ پاسخ مثبت بهزیستی مازندران به تمام درخواست‌های مردمی

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور به این استان، یک هزار و ۱۰۰ نامه شامل درخواست‌های مردمی مربوط به این نهاد حمایتی و خدماتی دریافت شد که با تلاش شبانه‌روزی به همه آنها رسیدگی و پاسخ مثبت داده شده است.

فریبا بریمانی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز مازندران، از تخصیص و پرداخت هفت میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به این استان به مدد جویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی خبرداد و اظهار داشت: این اعتبار بین یک‌هزار و ۱۰۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی مازندران توزیع شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این میزان اعتبارات، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران و بقیه نیز از محل اعتبارت استانی و ملی این نهاد تامین و پرداخت شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده بود.

نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: علاوه بر اعتبارات مصوب سفر رییس حمهور، بهزیستی مازندران نیز از محل اعتبارات ملی و استانی نیز به هر یک از مددجویان زیرپوشش، ۶ تا هفت میلیون ریال و در مجموع در قالب مصوبات سفر ۶ تا هفت میلیارد ریال در قالب کمک معیشت، درمان و اشتغال به مدجویان زیرپوشش پرداخت کرده است. 

بریمانی، توانمند سازی جامعه هدف از جمله مددجویان را از رویکرد اصلی این نهاد ذکر کرد و افزود: لازمه تحقق این مهم علاوه بر همکاری بیش از پیش سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط ، استفاده از تمام ظرفیت و امکانات و همچنین مشارکت بیش از پیش خیران است.

وی شمار خانوارهای زیرپوشش بهزیستی مازندران را ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت اعلام کرد و افزود: در مازندران ،۹۲۰ مرکز و موسسه دولتی و بخش خصوصی و ۶۶ مرکز توانبخشی روزانه مشغول ارایه خدمت به مدجویان زیرپوشش و معلولان جسمی حرکتی و بینایی هستند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران شمار معلولان زیرپوش این نهاد حمایتی را ۶۲ هزار نفر ذکرکرد و با بیان اینکه معلولان جسمی حرکتی با  ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی مازندران را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول  کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا، و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را نیز زیرپوشش دارد.

بریمانی از فعالیت یک مرکز ژنتیک در مازندران خبر داد و گفت که در نظر با راه اندازی این مراکز در شهرهای کم برخوردار، تعداد این مراکز در سطح استان به ۳۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

وی تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال گذشته را  ۲ هزار و ۹۱۱ شغل اعلام کرد و با بیان اینکه برای امسال نیز این نهاد چهار هزار و ۸۴۱ شغل را تعهد و هدف گذاری کرده است، افزود: امسال با بهره گیری از روش‌های درون سازمانی و برون سازمانی برنامه ریزی جامع و مدونی جهت تسهیل‌گری برای ایجاد اشتغال در بین جامعه هدف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امسال برای تحقق تعهد اشتغال بهزیستی مازندران چهار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه پیش بینی شده است که تاکنون سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است. 

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که در بخش مسکن نیز پارسال یک هزار و ۱۱ مسکن مددجویی ساخته شد و امسال نیز قرار است یک هزار مسکن احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود که تاکنون ۲۶۲ واحد مسکونی افتتاح و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.

بریمانی با بیان اینکه بهزیستی مازندران در بحث احداث واحدهای مسکونی و همچنین میزان تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف از جمله استان‌های پیش‌رو است، افزود: در هفته بهزیستی امسال ۳۱۸ طرح عمرانی از جمله ۲۶۲ واحد مسکن مددجویی، ۵۰ طرح اشتغالزایی ، یک مرکز مثبت زندگی ، یک کمپ ترک اعتیاد ، سه مرکز مشاوره و نمایشگاه دستاوردهای جامعه هدف افتتاح و بهره برداری شد.

وی، کوچک کردن مراکز مراقبتی شبانه روزی با هدف ارایه خدمات مطلوب‌تر و فراهم کردن شرایطی مانند خانواده را از رویکردهای اصلی بهزیستی عنوان کرد و گفت که هم اکنون ۲۲ مرکز اقامتی در حوزه خانواده در مازندران مشغول فعالیت است که در مجموع ۲۱۰ کودک بی سرپرست و یا بد سرپرست در این مراکز نگهداری می‌شوند تا علاوه بر دریافت آموزش های لازم، بتوانند زندگی مشابه خانواده را تجربه کنند.

کد خبر 63651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد