در رسانه| حمایت تحصیلی از دانشجویان کم برخوردار در دانشگاه پیام نور همدان

همدان- رییس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: برای دانشجویان کم برخورداری که تحت پوشش این نهادهای حمایتی نیستند، شهریه‌ها در قالب حمایت بنیاد حامیان پیام نور پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسین محمد ظاهری یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی ایران است که با حدود ۴۰۰ هزار دانشجو و نزدیک به ۳۰ درصد از دانشجویان کل کشور را تحت آموزش و تعلیم قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا حدودی می‌توان گفت که دانشگاه بین‌المللی است چراکه مرکز واحد در برخی کشورها دارد که از لحاظ رتبه بندی دانشگاه‌های کل کشور رتبه ۲۲ را در اختیار دارد؛ افزود: نحوه پذیرش در این دانشگاه، بر اساس نظام سنجش کشور است و به صورت با آزمون و با سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان با تصریح بر اینکه دانشگاه پیام نور یکسری مزایا و امکانات برای دانشجویان قائل شده است؛ تشریح کرد: یکی از این امتیازات بر همین اساس دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند به راحتی تغییر رشته بدهند مگر در برخی از رشته‌ها که محدودیت‌هایی وجود دارد.

محمد ظاهری با بیان اینکه از سویی، پایین‌ترین نرخ شهریه در بین تمامی دانشگاه‌های ایران مربوط به این دانشگاه است، خاطرنشان کرد: تسهیلات بدون محدودیت به دانشجویان پرداخت می‌شود؛ گفت: طی سال جاری، در هر ترم برای دانشجویان کارشناسی مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: همچنین تسهیلاتی برای دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد خمینی (ره)، بنیاد شهید و بهزیستی برای تحصیل در این دانشگاه پیش بینی شده است و برای دانشجویان کم برخورداری که تحت پوشش این نهادهای حمایتی نیستند، شهریه‌ها در قالب حمایت بنیاد حامیان پیام نور پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود گفت: دانشجویان پیام نور محدودیتی برای تحصیل همزمان در ۲ دانشگاه را ندارند همچنین دانشجویی که در دانشگاه پیام نور دیگر استان‌ها پذیرش و قبول شده می‌تواند از ترم نخست تا دریافت مدرک به عنوان مهمان در همدان تحصیل کنند.

محمد ظاهری با بیان اینکه فضای فیزیکی پیام نور همدان به ۵۲۰ هزار متر مربع می‌رسد، اضافه کرد: پیام نور دارای ۶۸ دستگاه ساختمان آموزشی به وسعت ۸۵ هزار متر مربع است که سرانه فضای آموزشی به نسبت دانشجو ۸.۷ متر مربع و سرانه فضای سبز به ازای هر دانشجوی پیام نور همدان ۵۰ متر مربع است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان با اشاره به اینکه هشت هزار و ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و یک هزار و ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور همدان مشغول به تحصیل هستند؛ اظهار کرد: علاوه بر چهار شرکت دانش بنیان موجود، ۲ هسته فناور نیز در این دانشگاه فعال است همچنین چهار شرکت متقاضی دانش بنیانی و چهار شرکت متقاضی شرکت خلاق هستند.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور همدان، از لحاظ فرهنگی قطب کرسی‌های آزاداندیشی کشور است.

کد خبر 63646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد