تشریح خدمات بهزیستی به کودکان مناطق محروم در خصوص هزینه عینک

فریده زنوزی کارشناس مسئول غربالگری بینایی بهزیستی استان تهران در مصاحبه با رادیو سلامت گفت: از سال ۷۶ برنامه غربالگری بینایی کودکان زیر ۶  در حال اجرا بوده و در حال حاضر در گروه سنی کودکان۳ تا ۶ انجام می شود.

زنوزی در ادامه عنوان کرد: تعداد زیادی از کودکان توسط پایگاههای غربالگری شناسایی شده و مداخلات لازم برای درمان این کودکان انجام می شود.

  کارشناس مسئول غربالگری بینایی افزود: با توجه به سختی تامین بودجه در ادارات دولتی اغلب از خیرین و اپتومتریست ها برای تهیه عینک کودکان محروم کمک گرفته می شود و به شکل رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای طرح غربالگری کودکان ۳ تا ۶ شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی بوده و در اجرای طرح اگر کودکی نیازمند عینک بوده از طریق خیرین و بنیاد ۱۵ خرداد و ...حتی در زمینه جراحی به این کودکان کمک های لازم انجام می شود.

فریده زنوزی در ادامه سخنانش با رادیو سلامت عنوان کرد: خانواده کودکان می توانند فرزندان خود را سالی یکبار برای غربالگری به  ۷۰۰ پایگاه‌ فعال که با دستگاه و چارت بینایی سنجی را انجام می دهند برده و در صورت نیاز به آنها کمک می شود.

 او در پایان گفت: تلاش ما این است با کمک اصحاب رسانه و اطلاع رسانی محلی در مناطق صعب العبور و روستایی انجام شود و پوشش کامل با مراجعه خانه به خانه و محله ها انجام شده است.

کد خبر 63642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد