در رسانه | حضور خیران برای حمایت از مراکز درمانی ترک اعتیاد استان بوشهر ضروری است

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: حضور خیران برای حمایت از مراکز درمانی ترک اعتیاد و مشارکت در فراهم کردن زمینه بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه در این استان ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از ایرناحسین اسدی راد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور خیران بوشهری در بخش تقویت زیرساخت‌های مراکز غیر دولتی درمانی ترک اعتیاد و حمایت از این قشر نسبت به سایر استان‌های دیگر کمتر است.

وی ادامه داد: تاکنون کمک موثر خیران در زمینه حمایت از معتادان بهبود یافته برای بازگشت آنها به جامعه و به حداقل رساندن ضریب روی آوردن دوباره آنها به اعتیاد در استان بوشهر محقق نشده است.

اسدی راد اظهار کرد: امروز یکی ازمسائل و مشکلات معتادان بهبود یافته اعتماد نکردن جامعه به این افراد است این درحالی است که برای  پاک ماندن، این افراد نیازمند اعتماد و پذیرش آنها از سوی جامعه هستند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر درباره استفاده از پتانسیل‌ شرکای اجتماعی گفت: شرکای اجتماعی بهزیستی شامل مراکز مثبت زندگی، مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های اجتماعی  است.

اسدی راد با اشاره به تنوع و گستردگی حوزه های زیر پوشش بهزیستی از مردم خواست با تخصص، توانایی و علاقه مندی‌های متفاوت در کنار این مجموعه باشند و در راستای خدمت  جامعه هدف این سازمان را همیاری کنند.

در رسانه / حضور خیران برای حمایت از مراکز درمانی ترک اعتیاد استان بوشهر ضروری است

وی تاکیدکرد: بر اساس قانون هزینه نگهداری معتادان متجاهر در مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود و سال گذشته ۶.۸ میلیارد ریال برای این افراد هزینه شده است و پیش بینی می شود امسال این مراکز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشند.

اسدی راد با اشاره به عزم بهزیستی در باره جمع آوری و درمان معتادان متجاهر (کارتن خواب و بی خانمان) گفت: این استان هم اکنون فاقد مرکز ماده ۱۶ برای درمان و نگهداری از معتادان متجاهر است و نیاز ضروری به این مرکز دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: برهمین اساس در زمان حاضر این گروه از معتادان متجاهر در استان بوشهر با دستور قضایی به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ بهزیستی که اداره آنها به عهده بخش خصوصی است، معرفی و نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: از اول سال تاکنون ۲۰۸ نفر از معتادان متجاهر در ۱۰ مرکز غیر دولتی طرف قرارداد در شهرستان‌های دشتی، تنگستان، جم، دشتستان، دیلم، کنگان و عسلویه جمع آوری شده اند که ۶۰ درصد آنها بومی و ۴۰ درصد غیر بومی هستند.

اسدی راد بیان کرد: در زمان حاضر ۳۲ مرکز درمان و بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد  در بخش غیردولتی در استان بوشهر فعال هستند که ۱۵ مرکز آن ویژه معتادان متجاهر است.

کد خبر 63610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد