پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های مردمی

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های مردمی پیام به شرح ذیل صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به این شرح است؛

باسمه تعـالی

ظهور انقلاب اسلامی در افق حکمرانی و نقد و نقض فکری، فرهنگی و عملی مکاتب فلسفی غرب و شرق، امیدها را در دل حق جویان عالم روشن کرد و ارکان حرکت اجتماعی یعنی مکتب، امام و امت در ظهور و بروز نظام و دولت اسلامی و امتداد سیر آن تا تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اراده الهی و خواست مردم شکل گرفت. در این میان نقش بی ‏بدیل مردم به عنوان نقش محوری و اساسی و نه شعارگونه غربی در تبیین نقشه راه امامین انقلاب اسلامی ترسیم شد. در نظامی که مردم ولی نعمتان آن هستند و حاکمان واقعی و شرکای حکمرانی محسوب می گردند، بدیهی است هر جا که امورات مردمی شد کارها به سرانجام رسید؛ از جنگ و تحریم تا انتخابات، بحران ‏های طبیعی ،آسیب‏های اجتماعی و سلامت و بهداشت و ... و هر کجا از مردمی شدن فاصله گرفتیم و رکن رکین انقلاب که مردمند، دیده نشدند به همین مقدار غیرانقلابی عمل شد، کارها عقب ماند و پیشرفت قابل توجهی حاصل نشد. 
در نهضت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هم که به فرموده امام راحل(ره) "اسلام را زنده نگه داشته است" چون جریان‏ های مردمی عهده‌دار برافراشته نگه داشتن نهضت حسینی و تبیین زینبی بودند، ۱۴۰۰ سال است که علی‏رغم دشمنی ‏ها، کارشکنی‏ ها تقابل و تعارض ‏ها و ایجاد شبهات، نام حسین(ع)، کربلا و عاشورا زنده مانده و مبنا، منشاء و ملجاء انقلابات و انقلابیون بوده است.
بیست و دوم مرداد ماه روز موسوم به تشکل‏های مردم نهاد بهانه ایست برای تقدیر از تشکل ‏هایی که در امر خدمتگزاری شرکای واقعی و بلکه میدان‌دار خدمت به مردم بوده و هستند. پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خدمات جهادی، تخصصی و مردم پایه نهادهایی است که از دل مردم و برای مردم برخاسته ‏اند؛ جوانان مومن به اهداف بلند و راه پیش‏رو، زنان، مردان، نخبگان و فرهیختگان و اقشار مردم که در قالب موسسات و سازمان ‏های مردم نهاد و شرکای اجتماعی دولت خدمات شایانی را ارائه نموده ‏اند.
اینجانب ضمن تقدیم ارادت خالصانه و تقدیر و تشکر خاضعانه از خدمات کلیه تشکل‏ها به خصوص موسسات و مراکزی که به جامعه هدف سازمان بهزیستی خدمت می‏ کنند، از گروه ‏های جهادی و مجموعه‏ های مردمی دعوت می ‏نمایم با هر توان و تخصصی که دارند برای ترویج، گسترش و ارتقاء رفاه و سلامت اجتماعی و مقابله و مبارزه با آسیب ‏های اجتماعی نسبت به تعریف، بسط و گسترش همکاری‏های مشترک با بهزیستی اقدام نمایند. مطمئناً سازمان بهزیستی و ارکان آن در سراسر کشور با استقبالی شایسته و با تمام امکانات مادی و معنوی در گسترش این روابط و تعریف مسائل و راه حل‏ ها اهتمام خواهد نمود. 

علی محمد قادری

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور
 

کد خبر 63597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =