نقش برجسته سمن ها ی یاری رسان بهزیستی، در زنجان قابل مشاهده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سمن ها و تشکل ها در یاری به جامعه هدف بهزیستی نقش بسزایی دارند و مردم زنجان می توانند این  حضور پررنگ را در پیشگیری از معلولیت ها و معاینه چشم و شنوایی سنجی کودکان، یاری به کودکان کار و نیازمند، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، افراددارای معلولیت، نگهداری از سالمندان و ...مشاهده کنند. این سمن ها ی فعال همواره توانسته اند با حضور موثر و ایفای نقش اجتماعی به عنوان یکی از برجسته ترین شرکای اجتماعی بهزیستی مطرح  شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی ضمن گرامیداشت ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار کرد: سمن ها و تشکل های مردم نهاد در بالا بردن سطح رفاه قشرهای محروم و آسیب‌پذیر اجتماع با مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته جمعی و آگاهسازی به طبقات مختلف جامعه می توانند در مسیر بهتر زیستن و  مبارزه با آسیب های اجتماعی به یکی از نهادهای ارائه دهنده خدمات تبدیل شوند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش موثر سمن ها در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: ساماندهی اقشار آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان خیابانی، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و... از جمله فعالیت های اثر بخش تشکل های مردم نهاد است.

 حسینی با بیان اینکه موسسات خیریه و سمن‌ها در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها نیز می توانند نقش آفرینی کنند، افزود: این نهادها می توانند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و همچنین در پیشگیری، غرباگری و درمان بیماری ها نقش ویژه و مهمی داشته باشند، که در این راستا برنامه های غرباگری های تنبلی چشم کودکان و شنوایی سنجی نوزادان بهزیستی که به منظور پیشگیری از معلولیت اجرا می شود با همکاری سمن ها و سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد.

کد خبر 63588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد