پیام مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی

همزمان با فرارسیدن ۲۲ مردادماه، روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی، مدیرکل بهزیستی استان باصدور پیامی این روز را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روز شمار تقویم، ۲۲ مرداد ماه به عنوان روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است.

این روز فرصتی است مغتنم به منظور قدر شناسی از نقش آفرینی تشکل ها و مجموعه های فرهیخته و داوطلبانه ای که به رغم فراز و فرودهایی که در طبیعت همه فعالیت های اجتماعی است، با درکی آگاهانه و شوری نشأت گرفته از شعور اجتماعی در کنش مٶثر با محیط پیرامون خود هستند و در سال های اخیر با دستیابی به بلوغ فکری و عملی توانسته اند بازویی توانمند و تکیه گاهی مطمئن در عرصه های گوناگون به شمار آیند .

توجه به توسعه همه‌جانبه و برخورداری از جامعه‌ای گرم و اخلاقی نیازمند توجه به ارزش‌های اخلاقی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که این امر اهمیت سرمایه‌های‌ اجتماعی و مشارکت‌های مردمی را دو چندان می‌کند.

در این میان، نقش سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی به عنوان شرکای اجتماعی بهزیستی نقش بی بدیل در عرصه خدمت گذاری و ارائه خدمات اجتماعی مختلف بهزیستی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به همراه داشته است.

بهزیستی استان علاوه بر جذب کمک‌های فردی به جلب مشارکتِ سازمان‌ها و شخصیت‌های حقوقی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی آنها پرداخته و تلاش می‌کند با متمرکز کردن کمک‌های حقیقی و حقوقی و جهت‌دهی به آن، نقش موثری بر اثربخشی بهینه حمایت‌ها ایفا کند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، بر حسب وظیفه، همراهی همیاران نیک‌اندیش و تمامی تشکل‌های همراه بهزیستی را ارج می نهم و برای وجود سبز و پرمهر این عزیزان، بهترین‌ها را آرزومندم.

امید است از طریق تعامل سازنده میان بهزیستی و تشکل‌های مردمی، بتوان راه خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی را بیش از پیش هموار کرد و موجب افزایش نشاط اجتماعی خانواده بزرگ بهزیستی ااستان شد.

محمد مهدی شاهقدمی

مدیر کل

کد خبر 63537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد