شهریار|برگزاری نشست تعاملی اجرای طرح غربالگری کودکان 

نشست تعاملی بهزیستی شهرستان شهریار و آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان با حضور مسئولین ادارات و مدیران مهدها کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ این نشست در راستای آگاهسازی از طرح غربالگری اضطراب و اهمیت این طرح در خصوص پیشگیری از مشکلات اضطراب در کودکان بود.

 نورالدین احمدیان مسئول پیشگیری بهزیستی شهرستان شهریار در این جلسه با تاکید بر اینکه اضطراب در کودکان می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات بسیاری در آن‌ها باشد، گفت: در راستای وجود این دیدگاه طرحی با عنوان غربالگری اضطراب در سازمان بهزیستی اجرا شده و تلاش می‌شود با ارائه آموزش در سنین پایین از بروز اضطراب در کودکان پیشگیری شود.  

 احمدیان در ادامه اظهار کرد: والدینی که دارای کودکان پنج‌ تا شش سال هستند می‌توانند سطح اضطراب کودک خود را سنجش کنند و برای انجام این غربالگری باید به ۱۶ مراکز مشاوره بهزیستی که تحت نظارت بهزیستی می باشند مراجعه کنند و درصورتی‌که امکان مراجعه ندارند می‌توانند به سامانه جامع مراکز مشاوره بهزیستی به نشانی الکترونیکی  http://moshavereh.behzisti.ir وارد شوند و پرسشنامه طرح غربالگری اضطراب را تکمیل کنند.  

وی افزود: در هر دو روش غربالگری اضطراب کودکان، پس از بررسی پرسشنامه چنانچه تشخیص داده شد کودک پنج تا شش سال دارای اضطراب است، بهزیستی۴ جلسه رایگان مشاوره اضطراب برای کودک در نظر می‌گیرد.

کد خبر 63526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد