در رسانه| نقش متعالی خیرین زنجانی در تامین رفاه و معیشت مددجویان بهزیستی

 معاون مشارکت‌های مردمی، مراکز و موسسات خیریه و توانمندسازی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: خیرین استان در حوزه‌های مختلف همچون تحصیل و مشاوره، درمان، اطعام و ... با بهزیستی همکاری و همیاری دارند.

حسین باقری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشارکت خیرین با بهزیستی استان زنجان، اظهار کرد: خیرین نقش به‌سزایی در رشد و تعالی سطح معیشت و رفاه جامعه هدف بهزیستی دارند و در پویش‌های مختلف همانند پویش ایران همدل، خانه‌های گرم، ضیافت مهربانی، طرح حامی، اطعام نیازمندان و بسیاری از پویش‌ها و طرح هایی که در جهت جلب و حذب مشارکت‌های مردمی اجرا می‌شوند، همراه بهزیستی هستند.

وی افزود: موسسات خیریه‌ای نیز احداث شده‌اند که از بهزیستی مجوز گرفته و مجاز به جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و نذورات از مردم هستند و با این اقدام کمک حال مجموعه بهزیستی در کل استان هستند.

این مسئول تصریح کرد: خیرین استان در حوزه‌های مختلف همچون تحصیل و مشاوره، درمان، اطعام و ... با بهزیستی همکاری و همیاری دارند و برخی از خیرین به صورت مستقیم با مراکز مختلف بهزیستی در ارتباط بوده و برخی از خیرین نیز از طریق طرح حامی همراه بهزیستی استان هستند.

باقری با بیان اینکه در طرح حامی خیرین می‌توانند حامی کودکان مددجویان بهزیستی شوند و ماهانه مبلغی را به حساب کودکان واریز کنند، ادامه داد: خیرین استان از راه‌های مختلف همراه بهزیستی هستند. به عنوان مثال در پویش خانه‌های گرم برخی از مردم به صورت نقدی در راستای تهیه وسیله گرمایشی همکاری کردند و برخی از خیرین نیز خود بخاری تهیه کرده و تحویل دادند.

وی عنوان کرد: حضور و مساعدت خیرین با بهزیستی در رشد وضعیت رفاه و معیشت جامعه هدف بهزیستی موثر خواهد بود. به عنوان مثال مراکزی همچون مراکز نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان، بیماران ایزوله و ... وجود دارد که به صورت یارانه‌ای از حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند ولی سطح این حمایت‌ها در حد قابل قبول نیست و جواب‌گوی نیاز مددجویان و مراکز نیست. همچنین دولت و بهزیستی به تنهایی نمی‌توانند کل کار را انجام دهند و به همین منظور برخی از امورات را به مردم واگذار کرده‌ایم تا با همکاری خیرین به بهترین شکل انجام شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، مراکز و موسسات خیریه و توانمندسازی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی به بخش‌های غیردولتی واگذار شده و حدود ۹۸ مرکز با مجوز داریم که کمک‌حال مجموعه بهزیستی هستند تا به خوبی رسالت خود را انجام دهد و قطعاً حضور خیرین در این راستا موثر خواهد بود و از حضور خیرین استقبال می‌کنیم.

باقری خاطرنشان کرد: مردم‌ خیر و نیکوکار استان می‌توانند از طریق کد دستوری #۲۵۰۰۰*۶۶۵۵* و شماره کارت ۲۱۶۸-۷۱۷۸-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و شماره‌ حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ به جامعه هدف بهزیستی کمک کنند.

کد خبر 63483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد