طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا) در ایجرود اجرا می شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود از اجرای  طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا) با مشارکت ۴۴ نوجوان دختر و پسر (۱۳ تا ۱۸ ساله)  برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی افزود: این طرح با هدف فراگیری  آموزشهای لازم در خصوص افزایش حس اعتماد به نفس، استقلال طلبی، هویت بخشی و تسهیل فرایند جامعه پذیری  به نوجوانان در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در طی اجرای این طرح ۴۴ نوجوان ۱۳ تا ۱۸ ساله  دختر و پسر در دو گروه ۲۲ نفره توسط دو تسهیلگر آقا و خانم  در طی ۱۳ جلسه آموزشهای لازم  جهت حضور در اجتماع و مشارکت طلبی اجتماعی، ارائه راه حل  را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی به ویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر شود، یادآور شد: اجرای چنین طرح هایی علاوه بر اینکه زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسایل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارایه راه حل های خلاقانه برای حل مسایل و طراحی پروژه های کوچک همیاری را موجب می شود.

کد خبر 63481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد