افزایش واگذاری مسکن به معلولان در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۴ واحد به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، گفت: مقرر شده تا پایان سال علاوه بر واگذاری ۴۶ واحد ۳۳۴ واحد دیگر نیز واگذار شود.

حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه واحدهای بهزیستی که به مددجویان تعلق می‌گیرد دارای ۶۵ تا ۸۵ مترمربع زیربناست، تصریح کرد: این واحدها با کمک‌های بلاعوض بهزیستی و برخی دستگاه‌ها ساخته شده است.

وی در مورد اعطای تسهیلات نیز اظهار کرد: این واحدها در اختیار خانواده‌های تک معلولی، دو معلولی، خانواده ایتام تحت حمایت و سایر مددجویان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته و بسته به تعداد معلولان(یک، دو و یا سه معلولیتی) از ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان به مددجویان تسهیلات بلاعوض اعطا شده است.

شرفی یادآور شد: برای هر واحد ۵۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از طریق سازمان بهزیستی و کمک بلاعوض مسکن محرومین  دستگاه‌های همکار و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک‌ها تعلق گرفته است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ میلیون تومان در حال حاضر به مددجویان پرداخت می شود و طی ۶ ماه دوم امسال این اعتبار به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۸۸۲ نفر در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر در حوزه اجتماعی ۱۰ هزار و ۱۶۳ و در حوزه توانبخشی ۲۳ هزار و ۵۸۶ نفر پرونده دارند.

کد خبر 63461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد