بندرعباس| صدور ۱۱۳ کارت ویژه افراد دارای معلولیت در چهارماهه نخست سال جاری

در چهارماهه نخست سال جاری در بهزیستی بندرعباس ۱۱۳ کارت ویژه افراد دارای معلولیت صادر و ۱۱ نفر نیز از معافیت سربازی بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ صفورا دریاپیمای هرمزی سرپرست بهزیستی بندرعباس با اعلام صدور ۱۱۳ کارت ویژه افراد دارای معلولیت در  ۴ ماهه نخست سال جاری افزود :  از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۹ فقره پرونده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد برای  ۲۴۷ نفر از افراد دارای معلولیت ،کمیسیون پزشکی تشکیل گردیده است .

۱۱۳ کارت ویژه افراد دارای معلولیت صادر و ۱۱ نفر نیز از معافیت سربازی بهره مند شده اند.

وی یادآور شد : طبق ماده ۱ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت ،تایید معلولیت  افراد منوط به تشخیص کمیسیون  پزشکی تشخیص نوع و  تعیین شدت معلولیت می باشد.

صفورا دریاپیما با ارائه تعریفی از کمیسیون پزشکی تصریح کرد : کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی دال بر اختلالات و بیماری ها منجر به معلولیت انجام می‌پذیرد و ارزیابی نوع و  شدت معلولیت توسط متخصصین توانپزشکی در کمیسیون پزشکی توانبخشی صورت می‌گیرد . اعضای این کمیسیون شامل : فیزیوتراپ ،کاردرمانگر ،گفتار درمانگر ،روانشناس، شنوایی  شناس،  روانپزشک و پزشک می باشد که اعضا با توجه به نوع معلولیت در کمیسیون حضور می‌یابند .

کد خبر 63406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد