بندرعباس| پیگیری مشکلات و چالش های معافیت از خدمت سربازی توانخواهان و فرزندان مددجویان

با هدف پیگیری مشکلات و چالش های معافیت از خدمت سربازی توانخواهان و فرزندان مددجویان ، نشست هم اندیشی بهزیستی و معاونت وظیفه عمومی در بهزیستی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با هدف پیگیری مشکلات و چالش های معافیت از خدمت سربازی افراد دارای معلولیت مشمول و فرزندان مددجویان ، نشست هم اندیشی بهزیستی و معاونت وظیفه عمومی با حضور سرهنگ موسوی و ستوان کریمی ،مریم  جهانشاهی کارشناس  مسئول حوزه زنان و خانواده بهزیستی استان ،کارشناسان دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی بندرعباس و  جمعی از مسئولین و مددکاران اجتماعی مراکز مثبت زندگی در بهزیستی بندرعباس برگزار شد.

در این نشست برخی از موانع ،چالش‌ها و مشکلات پیش روی جامعه هدف مشمول خدمت سربازی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در خصوص همکاری بیشتر بین واحد وظیفه عمومی و بهزیستی بحث و تبادل نظر شد .

 در ادامه مسئولین معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ضمن آشنایی با فرایند و نحوه خدمت رسانی سازمان به جامعه هدف ، در خصوص رفع موانع موجود و تسهیل در امور مربوط به معافیت افراد دارای معلولیت و فرزندان زنان سرپرست خانوار قول مساعد دادند .

گفتنی است معافیت کفالت بهزیستی یکی از انواع مختلف معافیت های  کفالت سربازی  است که برای مشمولان خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده است. این امر شرایطی را فراهم می آورد که اعزام مشمولان به خدمت سربازی کم ترین آسیب را به زندگی خانوادگی و شخصی این افراد وارد کند.  اگر فردی در خانواده ای باشد که یک یا چند نفر از اعضای خانواده به سبب معلولیت تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی باشند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند. چرا که نبود یکی از اعضای خانواده میتواند تبعاتی را به همراه داشته باشد. همین امر باعث شده که طرح معافیت بهزیستی ارائه شود. این طرح از چند ماده تشکیل شده است که طی آن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با شرایط متفاوت از خدمت معاف میشوند.

کد خبر 63405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد