خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی رسالت شورای امر به معروف

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی گیلان گفت: رسالت شورای امر به معروف خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی است و ما در این مسیر مصمم هستیم.

حجت الاسلام حمید نادم دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی گیلان با اشاره به حدیث نبوی که فرمود هرکس امربه معروف و نهی از منکر نماید جانشین خدا و رسول خدا در روی زمین است بیان داشت : دهه اول محرم که با شعار «ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه» نامگذاری شده است و ما دنبال آن هستیم که این فریضه الهی را در بستر برنامه های ویژه فرهنگی شورا انجام دهیم.

بعد از شناخت معروف و منکر بر اساس آیه شریفه یا ایها الذین آمنوا علیکم انفسکم باید مبارزه با منکرات را هر کس از خودش آغاز کند

در امر به معروف ، هدف گفتن صرف نیست بلکه هدف ، تاثیرگذاری در مخاطب است و باید به گونه ای امر به معروف کرد که تاثیر بگذارد.

امام حسین (ع) یکی از اهداف مهم قیام خودش را برپایی این فریضه الهی اعلام کرد و فرمود : برای ایجاد اصلاح در امت پیامبر (ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده اند.

امام حسین (ع) در روز عاشورا وقتی در مقابل لشکر عمرسعد قرار گرفت خطاب به لشکر مقابل گفت: علت بیراهه رفتن شما این است که گرفتار منکری شده اید و آن ایستادن در مقابل فرزند رسول خدا بود لقمه های حرام شکم هایتان را پر کرده است.

وی افزود: برنامه‌های ما اهداف کلی را به دنبال دارد و به فرهنگ سازی می‌پردازد که پشتوانه قانونی، شرعی و دینی دارد.

وی گفت: نقش ماه‌های محرم و صفر را پر رنگ می‌بینیم اما نیاز است که فرهنگ شهادت و جهاد برای احیای اسلام برقرار شود.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر بهزیستی گیلان یکی از رسالت‌های امر به معروف به عنوان یک رسالت همگانی این است که در هر زمینه‌ای به کمک مردم بیاید که توانسته ایم این مشکلات را به صورت اردوی جهادی در کلیه شهرستانها حل کنیم.

کد خبر 63369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد